Tomasz Olszak opublikował benchmark porównujący Qt Quick z EFL. Jest to pierwszy publicznie dostępny obszerny dokument na ten temat, zajmujący się pojawiającymi się niekiedy mitami na temat narzędzi, czy języków wysokiego poziomu. Porównane zostało zrealizowane na konkretnym przykładzie prostej gry Saper. Zanalizowane zostały wrażenia towarzyszące użyciu obu narzędzi (tu wyżej poziomowy Qt Quick ma w ocenie autora przewagę), rozmiar kodu źródłowego (obiektywna przewaga Qt Quick).

Kod Qt okazał się ponad dwukrotnie krótszy i ogólnie rzecz biorąc bardziej zrozumiały. Ponadto precyzyjnych badań zajmowanej pamięci i czasu startu aplikacji, dokonano na dwóch dystrybucjach Linuksa z różnymi procesorami i pamięciami masowymi.

Programista był zaskoczony szybkością, z jaką zaimplementował grę nie będąc ekspertem w Qt Quick ani od gier. Zaskoczyło także porównanie deklaratywnego języka QML z niskopoziomowym C stosowanym w EFL. Silnik Qt Quick podczas wykonywania, nie ustępował w istotny sposób wydajności EFL (niekiedy na 64-bitowej architekturze go pokonywał), a należy pamiętać, że Qt Quick stosuje wirtualne maszyny języka QML (do wykonywania animacji, efektów, zmiany stanów w GUI) i JavaScript (do realizacji logiki biznesowej). Kod EFL jest natomiast kompilowany do natywnego kodu procesora.

Testowany był Qt Quick 1 z Qt 4, więc autor wyraził też przekonanie, że Qt Quick 2 z niedawno wydanego Qt 5, cechuje się jeszcze lepszymi wynikami. Do testów stosowany był najnowszy stabilny EFL, a oba programy były uruchamiane pod niezależnym od obu toolkitów prostym menadżerem okien IceWM. Wszystkie programy testowe wraz z danymi zostały opublikowane, więc można je powtórzyć samemu lub dodać kolejne testy.