Projekt Haiku wybrany do Google Code-In

Projekt Haiku wybrany do Google Code-In

    przez -
    7 410
    Haiku
    Haiku otwartoźródłowa reimplementacja systemu operacyjnego BeOS, weźmie udział w tegorocznym turnieju Google Code-In 2011. Kompatybilna z nim binarnie i nastawiona całkowicie na desktop i multimedia, a także jest dystrybuowana na licencji MIT. Projektem zarządza organizacja non-profit Haiku Inc. Konkurs Google Code-In jest skierowany do młodych programistów i pasjonatów w wieku licealnym i gimnazjalnym, tak jak Google Summer of Code jest przeznaczone dla studentów.

    Całość polega na pomocy w rozwoju otwartego oprogramowania. Google ma przyjemność zaprosić uczniów z całego świata, do pomocy przy powstawaniu kodów źródłowych, dokumentacji, materiałów promocyjnych i szkoleniowych, także przy testowaniu oprogramowania, z uwzględnieniem jego wygody użytkowania, w projektach które zostały w tym roku zaakceptowane. Zadania te obejmują:

    • Kod: Zadania polegają na programowaniu, pisaniu nowego kodu, restrukturyzacji obecnego i naprawie błędów, itp.
    • Dokumentacja: Zadania są związane z tworzeniem dokumentacji, np. napisanie jakiejś instrukcji do danej funkcjonalności czy aplikacji, albo opisaniem kodu źródłowego.
    • Popularyzacja: Zadania polegają na zwiększeniu świadomości produktu wśród potencjalnych konsumentów. Także tworzenie prezentacji i treści w celach marketingowych.
    • Zapewnienie jakości: Zadania polegają na testowaniu kodu i użytych rozwiązań, by mieć pewność, że jest to to wysokiej jakości.
    • Dociekanie: Zadania polegają na poszukiwaniu potencjalnych problemów i szukaniu ich rozwiązań. I na sprawdzeniu czy zgłoszone już błędy, są nadal aktualne.
    • Szkolenia: W skrócie dotyczy to np. robienia filmików i innych poradników związanych z projektem.
    • Tłumaczenia: Zadania związane z tłumaczeniem treści na inne języki.
    • Interfejs użytkownika: Zadania polegają na sprawdzaniu prostoty i przyjazności obsługi interfejsu. Na przykład wielkość czcionek, układ okien, prostota ustawień, itp.

    Przez następnych kilka tygodni ludzie z projektu Haiku będą zajęci wybieraniem zadań i wyznaczaniem mentorów do nich. Jeżeli ktoś jest zainteresowany byciem mentorem, to może się zgłosić – wystarczy poinformować o tym na liście dyskusyjnej.

    Uczniowie będą mogli rozpocząć wybieranie sobie zadań 21 listopada 2011 roku, a całość zakończy się 16 stycznia 2012 roku. Deweloperzy Haiku zamieszczą tak wiele zadań ilu znajdą mentorów do nich. Dużą różnicą w porównaniu z poprzednimi konkursami jest to, że 16 grudnia zaakceptowane projekty będą zamieszczać drugą falę zadań do wykonania.