Projekt Unvanquished chce przepisać silnik Quake 3 Engine

Projekt Unvanquished chce przepisać silnik Quake 3 Engine

przez -
5 308
Unvanquished
Unvanquished to odnoga Tremulous, w której wcielamy się w rolę komandosa lub obcego. Gra jest oparta na silniku graficznym Daemon, który wywodzi się bezpośrednio od ioQuake3, oraz posiada najlepsze cechy: XreaL, Wolf: ET, ET: XreaL i OpenWolf. Jak wiadomo wszystkie z nich są cały czas ulepszane od ponad 15 lat, bez jakiejś gruntowniejsze przebudowy. Dlatego deweloperzy projektu Unvanquished postanowili przepisać cały silnik od podstaw, co ma ułatwić jego dalszy rozwój oraz wykorzystać w pełni możliwości nowoczesnego sprzętu.

Wstępne prace zakładają przeniesienie całego kodu ze standardu C89 to C++11. Kolejna rzecz, to dodanie obsługi języka skryptowego, jednakże aby to zrobić, trzeba by było zmienić całą logikę rozgrywki. Zamiast tego zostanie dodany zestaw narzędzi PNaCl (Portable Native Client), który jest używany w Google Chrome, jako natywna aplikacja piaskownicy. Na koniec warto wspomnieć o implementacji wielowątkowości, do tej znanej z silnika Doom 3.

  • Na nie miało być tak, że skrypty pisane są w C i dlatego nie chcą wkładać Lua i AngeldScript tylko chcą osadzić NaCl.

  • kwahoo

    Ważne jest też wprowadzenie wielowątkowości wzorowanej na Doomie 3 BFG (pośrednio Rage).