Qt for Tizen 1.0 Alpha 3 z obsługą sprzętowych przycisków oraz wsparciem...

Qt for Tizen 1.0 Alpha 3 z obsługą sprzętowych przycisków oraz wsparciem stylów z Tizena 2.2

    przez -
    3 229
    Qt
    Ogłoszono wydanie Qt for Tizen: 1.0 Alpha 3. Jest to inicjatywa realizowana przez programistów dla programistów, mająca na celu umożliwienie pełnego budowania aplikacji dla Tizena z użyciem środowiska Qt Creator, biblioteki Qt, języka C++ i QML. Projekt ma przynieść także liczne korzyści platformom Android oraz iOS.

    Zmiany we frameworku Qt dla Tizena

    • Dodano obsługę stylów z Tizena 2.2 (pulpit, emulator i smartfon RD-PQ). Można je zmieniać dynamicznie w czasie pracy
    • Usprawniono Qt Quick Controls dla Tizena. Dodano główne miejsce dla standardowej konfiguracji Tizena, które pozwala określić czcionki i kolory palet. Tło jest teraz zależne od stylu. Przy uruchamianiu na komputerze z klawiaturą, można emulować sprzętowe przyciski przez naciśnięcie klawiszy Esc i F2
    • Przykładowe aplikacje:
      • Aplikacja Controls Gallery. Dodano obsługę zmiany stylów. Technologia OpenGL ES 2 Shaders ładnie integruje się z Qt i została użyta do stworzenia animacji zmiany stylów
      • Aplikacja Sensors – pokazuje wsparcie Qt w kwestii obsługi czujników w smarfonach
      • Aplikacja Simple Twitter – pokazuje jak wyświetlać własne listy
      • Aplikacja Hello World

    Zmiany w Qt Tizen Integration

    • Dodano wykrywanie obrotu ekranu, podczas zmiany orientacji urządzenia
    • Dodano wykrywanie czujników: obrót, kompas, akcelerometr, grawitacja, zbliżenie/oddalenie, sensor optyczny, żyroskop, magnetometr
    • Udoskonalono obsługę cyklu życia aplikacji. Kliknięcie przycisku Home usypia aplikację w tle. Kiedy wystartujemy ponownie ten sam program, będzie on w tym samym stanie, w jakim z niego wyszliśmy.
    • Dodano obsługę sprzętowych przycisków, , których obsługa pojawiła się w Tizen 2.2.

    • Gość

      Kiedy już poprawią responsywność, to może być całkiem ciekwe UI.

      • jstaniek

        Trafna uwaga, na tym konkretnym demie responsywność jest ofiarą stosowania efektu z shaderem, przeniesionego z desktopu. Pewnie da się to zoptymalizować. Bez tego efektu myślę, że responsywność wygląda OK: http://www.youtube.com/watch?v=2036Hx3hM7E