15 marca tego roku została wydana gra Red Eclipse 1.0 bazująca na silniku Cube 2, która jest kontynuacją znanej wszystkim Blood Frontier. Całość używa SDL i OpenGL, dzięki czemu bardzo łatwo może być przeniesiona na dowolną platformę sprzętową. Autorzy, jako licencji użyli zlib.

Jest to znany wszystkim FPS, czyli strzelanka pierwszoosobowa, przypominająca grę Open Arena. Jednakże tutaj silnik od początku był tworzony na licencji GPL, z pełnym wsparciem komercyjnym. W grze znajdziemy całą gamę broni, zaczynając od prostego pistoletu, a kończąc na mieczu. Każda z tych broni oprócz podstawowego ataku, posiada również tryb alternatywny.

Aby zainstalować grę wchodzimy na stronę redeclipse.net, gdzie zostanie wykryty system, jaki mamy i zostaniemy przekierowani na odpowiednią podstronę.

Red Eclipse

W naszym przypadku jest to Ubuntu 10.10, gdzie przekierowuje nas na serwis www.playdeb.net,

Red Eclipse

skąd możemy zainstalować lub pobrać grę. Przy wolnym łączu (<2Mb/s) zalecamy wpierw pobranie paczki.

Red Eclipse

Przy pierwszym uruchomieniu gra prosi nas o podanie nicka, który będzie używany zarówno podczas rozgrywek lokalnych, jak i tych sieciowych. Wchodząc w start a game znajdziemy znane nam tryby rozgrywki: campaign, deathmach, capture-the-flag i defend-the-flag. Dodatkowo znajdziemy także bomber-ball, który polega na przejęciu bomby z określonej lokalizacji i wrzuceniu jej do bazy przeciwnika w oznaczonym miejscu.

Natomiast Time-Trial to wyścig na czas, w którym w jak najkrótszym okresie musimy pokonać tor przeszkód, używając naszych umiejętności.

Skoro jesteśmy przy umiejętnościach, to warto wspomnieć o kilku bardzo przydatnych. Pierwsza z nich, to możliwość wysokiego skoku. Wykonujemy ją przy pomocy spacji, klikając dwa razy w krótkim odstępie czasu. Druga natomiast podobna jest do pierwszej, jednakże pozwala na szybki przeskok w przód podczas biegu. Kolejna pozwala nam na chodzenie po ścianach, jednakże w ograniczonym okresie czasu. Przy ostatniej wykorzystuje się wcześniej wspomniany przeskok. Oczywiście owe skille mają swój limit, o czym informuje nas zielone kółko po lewej stronie ekranu.

Każdy z powyższych trybów możemy dowolnie modyfikować, ograniczając np. ilość/rodzaj broni, czy dodając ruchomych statystów lub nieumarłych. Autorzy dali nam również możliwość edycji i tworzenia poziomów, co jeszcze bardziej czyni tą grę atrakcyjniejszą.

Grafika w grze jest na przyzwoitym poziomie. Jednakże, aby móc używać w pełni wszystkich efektów i mieć przy tym idealną grę zalecana jest karta graficzna Radeon HD 48xx lub wyższa, Radeon HD 56xx lub wyższa, Radeon HD 6790 lub wyższa, GeForce 86xx lub wyższa, GeForce 9600 lub wyższa, GeForce GTS 250 lub wyższa, GeForce GTS 430 lub wyższa, GeForce GTX 530 lub wyższa. Oprawa dźwiękowa uprzyjemnia całą rozgrywkę.