REGoth Engine – wolna implementacja silnika Gothic i Gothic II

REGoth Engine – wolna implementacja silnika Gothic i Gothic II

przez -
2 1543
Gothic
W otchłaniach Internetu pojawił się ciekawy projekt – REGoth Engine. Jest to wolna implementacja silnika zEngine, używanego w grach Gothic i Gothic II. Projekt jest ciągle w fazie rozwojowej, ale po obejrzeniu filmu można stwierdzić, że idzie w dobrą stronę. Świat jest w pełni renderowany, jest postać głównego bohatera oraz można się nią poruszać. Postacie komputerowe posiadają skrypty do wykonywania podstawowych czynności. Animacja ruchu jest jeszcze bardzo znikoma, ale deweloperzy pracują nad jej poprawą. Co ważne, działa kolizja z obiektami i np. możemy wejść na konar drzewa, leżącego na ziemi.

REGoth Engine potrafi zrekonstruować poszczególne części świata Gothic oraz Gothic II. Aczkolwiek zrobienie wszystkie na cacy może zająć sporo czasu, szczególnie patrząc na drugą odsłonę, która do dzisiaj ma ogromną popularność, szczególnie w Polsce.

Gothic i Gothic II opowiadają o przygodach bezimiennego bohatera, który jak się później okazuje, stał się wybrańcem boga ognia i sprawiedliwości – Innosa. Według wielu osób są one uważane, za jedne z najtrudniejszych gier w historii. Sam świat w tytułach jest bardzo brutalny i już na samym początku, gracz może zginąć przy walce z prostym potworem.

  • tomangelo

    Ciekawe czy pchną trochę do przodu silnik graficzny, czy zostawią 1:1

    • Leinnan

      Najpierw trzeba zrekonstruować wszystkie mechanizmy silnika, wtedy raczej nie będzie problemem dodanie nowych efektów.