Repozytoria Xubuntu z xfwm4 4.11.0, xfdesktop 4.11.0, xfce4-settings 4.11.1 i libxfce4ui 4.11.0

Repozytoria Xubuntu z xfwm4 4.11.0, xfdesktop 4.11.0, xfce4-settings 4.11.1 i libxfce4ui 4.11.0

przez -
23 1492
Xubuntu - nowe logo

W ostatnim czasie Nick Schermer wydał nowe wersje komponentów środowiska Xfce: xfwm4 4.11.0, xfdesktop 4.11.0, xfce4-settings 4.11.1 i libxfce4ui 4.11.0. Pojawiło się w nich sporo nowości, m.in. obsługa Sync to VBlank, opcja przypisania tapety lub tapet do wszystkich przestrzeni roboczych z automatyczną zmianą, wyrównanie etykiet ikon będących w wielu liniach, czy katalog z własnymi ikonami. Wczoraj natomiast repozytoria PPA Xubuntu wzbogaciły się o wspomniane wcześniej pakiety.

Abyśmy mogli skorzystać ze wspomnianych nowości w Xubuntu 12.04, Xubuntu 12.10, Xubuntu 13.04 i Xubuntu 13.10 Beta, musimy dodać dwa repozytoria PPA: ppa:xubuntu-dev/xfce-4.10 z pakietami dla Xfce 4.10 oraz ppa:xubuntu-dev/xfce-4.12 dla wersji rozwojowej. Należy przy tym uważać, co instalator chce dodać, a co usunąć podczas aktualizacji.

[bash]sudo add-apt-repository ppa:xubuntu-dev/xfce-4.10
sudo add-apt-repository ppa:xubuntu-dev/xfce-4.12
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade[/bash]

Dodamy, że w przypadku Xubuntu 12.04 LTS, którego używamy na produkcji, nie było żadnych większych problemów od ostatniego czasu. To samo tyczy się wersji następnych, które zostały przetestowane okazjonalnie.

Okazuje się również, że opcję VSync to VBlank należy uruchomić ręcznie, o ile zauważymy jakieś problemy z renderowaniem:

[bash]xfconf-query -c xfwm4 -p "/general/sync_to_vblank" -s true[/bash]

Miłego korzystania z najnowszych wersji Xfce :)

23 Komentarze

  1. Vsync dalej nie działa z kartą Nvidia… w moim przypadku z GT440. Ale na anglojęzycznych stronach można przeczytać, że na innych modelach też jest problem.

    • Synchronizacja czekania pomiędzy renderowaniem kolejnych klatek obrazu do odświerzania ekranu. Przykładowo jeśli ekran odświerza się z częstotliwością 60 Hz to będziesz miał wyliczany interwał pomiędzy klatkami, aby osiągać nie więcej niż 60 klatek na sekundę (więcej to marnotrawstwo energii, dlatego się ogranicza, aby mniej GPU musiało pracować)

Odpowiedz