Rich Geldreich wytyka błędy w OpenGL

Rich Geldreich wytyka błędy w OpenGL

przez -
19 670
OpenGL

Rich Geldreich, znany programista Valve, odpowiedzialny za projekt VOGL, udostępnił na swoim blogu wpis: Things that drive me nuts about OpenGL . Wytyka w nim błędy i problemy, jakie napotykał i napotyka ciągle, pracując przy API biblioteki OpenGL. Na samym początku stwierdza, że jeżeli Khronos Group szybko nie zrobi coś z API GL, to Mantle i DirectX 12 bardzo szybko zdominują rynek gier.

Dlatego już teraz trzeba zacząć myśleć o zerwaniu 20 letniej zaszłości, naprawieniu dokumentacji, obiektowości i stworzeniu czegoś zupełnie nowego od podstaw. Wspomniane są także ogromne problemy ze sterownikami.

Aktualizacja:
Użytkownik pijaczek podrzucił nam ciekawy link do aktualnego statusu wsparcia OpenGL w sterownikach producentów: OpenGL drivers status – May 2014.