SCS Blender Tools, czyli Blender rozwija Euro Truck Simulator 2

SCS Blender Tools, czyli Blender rozwija Euro Truck Simulator 2

przez -
6 1883
Blender
SCS Software, firma zajmująca się rozwojem symulatorów od 1997, zapowiedziała wykorzystanie oprogramowania Blender w swoim nowym narzędziu – SCS Blender Tools. Jednym z powodów wyboru był sposób licencjonowania – jest w pełni wolnym i praktycznie darmowym oprogramowaniem przy komercyjnym wykorzystaniu. Blender jest szybki i bardzo podatny na wszelkiego rodzaju własnoręczne konfiguracje. Dodatkowo istnieje bardzo dobra dokumentacja, a sporo modyfikacji od ludzi, pochodzi właśnie z tego programu.

SCS Blender Tools będzie narzędziem, w pełni przystosowanym dla deweloperów. Będą używane dokładnie te same sposoby pracy, jakie są używane podczas tworzenia gry. Co więcej, część zespołu rozpocznie korzystanie na dzień, aby móc w razie czego stworzyć poradniki. W SCS Blender Tools można będzie wygodnie tworzyć modele, nakładać tekstury, dopasowywać wszystko i eksportować do gry.

W planach jest przeniesienie wszystkiego, co jest aktualnie robione – od prosty modeli budynków do pełnoprawnej ciężarówki, tak jak robią to deweloperzy. Producent będzie dostarczał odpowiednią dokumentację, a z natywnym edytorem map, ma pozwolić na stworzenie całej społeczności wokół gry.