Sokoban Garden
Kiwano Software wydało grę Sokoban Garden, stworzoną całkowicie z użyciem narzędzi open source, takich jak Blender, Inkscape, GIMP, FontForge, Audacity i wielu innych. Kiwano Games to niezależne studio programistyczne i graficzne, którego właścicielami są Polacy: Jakub Grzesik i Izabela Latak. Prace nad grą rozpoczęły się w maju tego roku, a niedawno gra trafiła do sklepu Google Play. Po kilku dniach w internecie magazyn Playandroid.com przyznał jej srebrny medal.

Sokoban Garden 3D jest implementacją wspaniałej klasycznej gry logicznej Sokoban i na systemy Windows. Oferuje ona bajkową grafikę 3D, stopniowo rosnący poziom trudności, widok 2D i 3D, kilka sposobów sterowania, nowe zagadki dodawane co kilka dni oraz dostosowanie pod tablety.

Gra nie posiada silnika gry, a jedynie używa Uniwersal Tween Engine, który odpowiada za animowanie elementów dekoracyjnych oraz animację samego robaczka. Biblioteka libgdx natomiast jest odpowiedzialna za budowanie całej gry. Całość została odpowiednio połączona, a efekty ciężkiej pracy możecie sami sprawdzić. Powodem, dla którego wybrano oba narzędzia, jest chęć przeniesienia gry na inne platformy systemowe.

  • Fajnie się w to gra :) A w czym robiona była muzyka?

  • Greg

    Wszystko fajnie, ale czerpią z Open Source a nie udostępnili kodu źródłowego. To lipa :]

    • marcinsud

      Wszystko zgodnie z licencją nikt im nie broni tak działać. Wymyśl jeszcze bardziej restrykcyjną licencję niby wolnościową namów wszystkich by jej używali nie narzekaj i ciesz się ogromem programów jaki dzięki temu krokowi powstał.

      Wracając do gry nie zagram, bo nie działa na moim telefonie, ale wygląda na filmie bardzo fajnie.

    • Kodu nie udostępniamy, to fakt. Ale to dlatego, że jest to gotowy produkt. Jednak w przyszłości mamy zamiar udostępnić edytor do gier o mechanice kaflowej, czyli narzędzie :)

    • mikolajs

      A jak wrażenia z korzystania z libgdx, czy jest to wygodna biblioteka? Wygląda ciekawie, tylko brakuje mi możliwości budowania map 3D.

    • Jakub niestety sam nie ma czasu, żeby osobiście Tobie odpisać, ale generalnie mówi że to naprawdę dobra biblioteka. (zanim ostatecznie zdecydował się na libgdx testował kilka innych rozwiązań) On generalnie nie ma powodów do narzekań i mówi, że jest łatwa do użycia. W ostatnim czasie ta biblioteka bardzo szybko się rozwija.

    • damek

      Jakoś 2DBoy też korzystają z bibliotek open-source, i jakoś nikt się nie burzył gdy wydawali World of Goo, czy Little Inferno. Wszystko zgodnie z licencjami LGPL, zlib, czy BSD.

    • Tomik

      I tak byś kodu nie pobrał i nie zrozumiał to po co Ci on :P

  • Roomcays

    Mega czad!
    Wygląda baaardzo przyjemnia, a fakt, że taka śliczna gra stworzona została za pomocą wyłącznie wolnych narzędzi jest niezwykle budujący!
    Należą się duże gratulacje!

    • TomJ

      I to przez naszych :)

    • Co za różnica jaki kto ma adres? Ważne, że robi coś dobrego.

    • Tomik

      Ja tam wolę czytać o sukcesach naszych niż wtopach Tuska. Nie wiem jak Ty,

    • apache

      "I to przez naszych :) "

      Pięknie. Ale będąc uszczypliwym to do 'normalnych' gier typu Wiedźmin, seria Earth jeszcze daleko, ale trzymam kciuki.

    • ekhm… Gdybyśmy mieli we dwójkę zrobić taką, jak to mówisz, "normalną" grę typu Wiedźmin to chyba byśmy w międzyczasie zeszli z tego świata z powodu nadmiaru lat na karku : )

    • a dla nas budujące są wszystkie pozytywne głosy ^-^

    • Tomik

      To może wywiad z wami? :D :D :D