SPIR-V Provisional Specification – nowy język pośredniczący dla shaderów

SPIR-V Provisional Specification – nowy język pośredniczący dla shaderów

    przez -
    2 500
    Khronos Group
    Khronos Group, podczas odbywających się właśnie targów Game Developers Conference 2015 zaprezentowało wszystkim tymczasową specyfikację SPIR-V. SPIR w założeniach jest językiem, który pośredniczy w obliczeniach równoległych na kartach graficznych. Przekształca odpowiednio napisany kod, z użyciem kompilatora LLVM, który jest następnie uruchamiany na maszynie wirtualnej OpenCL. SPIR-V został zaprojektowany od zera, aby usunąć ograniczenia nakładane przez LLVM Intermediate Representation.

    SPIR-V Provisional Specification

    SPIR-V łączy możliwości specyfikacji Vulkan i OpenCL, czyli programowanie zadań graficznych i obliczeń, tworząc swojego rodzaju nowy język pośredniczący dla shaderów. Producenci sprzętu nie będą już musieli tworzyć wysokopoziomowego kompilatora kodu źródłowego w sterownikach urządzeń, co uprości złożoność samych sterowników graficznych. Umożliwi także szerokie wykorzystanie na wielu architekturach sprzętowych. Deweloperzy natomiast nie będą przywiązani do jednego języka programowania, skróci się czas ładowania jądra, a także zniknie konieczność dołączania kodu źrodłowego jądra.

    SPIR-V Provisional Specification