nVidia Linux Display Driver 260.19.04 Beta 1

nVidia Linux Display Driver 260.19.04 Beta 1

przez -
0 311
nVidia
Minął ponad tydzień, od kiedy nVidia wydała stabilne sterowniki nVidia Linux Display Driver 256.53 dla Linuksa, ale już teraz możemy testować nVidia Linux Display Driver 260.19.04 Beta 1, która przynosi wiele zmian. Dodano obsługę API nvcuvid, która udostępnia mechanizm dekodowania wideo i odsłaniania powierzchni dla CUDA, pozwalając aplikacjom na wykonywanie własnych algorytmów przetwarzania wideo.

API nvcuvid jest skierowane przede wszystkim do aplikacji realizujących zadania z zakresu transkodowania i przetwarzania wideo. Rozszerzono VDPAU o pełną obsługę rozszerzenia Xinerama oraz naprawiono błąd w sterowniku X, który uniemożliwiał działanie rozszerzenia Xinerama w przypadku korzystania z kilku układów GPU należących do różnych głównych generacji sprzętowych w X z ABI 4 lub wyższym.

Dodano wsparcie OpenGL 4.1 dla kart graficznych Quadro Fermi, GeForce GTX 4xx i późniejszych. Dodano raportowanie „zegara procesora” dla układu GPU na stronie nvidia-settings dotyczącej technologii PowerMizer. Zaimplementowano wsparcie dla trybu SLI Mosaic dla układów GPU Quadro FX 5800, układów GPU Quadro opartych na architekturze Fermi i nowszych. Dodano możliwość konfigurowania wykorzystywanego trybu mieszania kolorów (dithering) w przypadku, gdy wyświetlacz podłączony jest do karty graficznej z układem GPU z rodziny GeForce 8, Quadro 4600/5600 lub nowszym. Dodano możliwość konfigurowania indywidualnych wyświetlaczy jako odpowiadających dowolnie wybranemu oku w pasywnym trybie stereoskopowym, w przypadku korzystania z trybów TwinView lub SLI Mosaic. Dodano obsługę funkcji ColorSpace (przestrzeń kolorów) i ColorRange (zakres kolorów) dla HDMI.

Dodano nieoficjalną obsługę protokołu GLX dla następujących rozszerzeń OpenGL: GL_EXT_texture_integer, GL_ARB_stencil_two_side, GL_EXT_transform_feedback2, GL_NV_transform_feedback2, GL_NV_conditional_render. Dodano obsługę protokołu GLX: GL_NV_point_sprite, GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_point_parameters, GL_ARB_transpose_matrix, GL_EXT_framebuffer_blit, GL_EXT_framebuffer_multisample. Natomiast rozszerzenia GL_EXT_geometry_shader4, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_vertex_shader, i GL_ARB_fragment_shader zostały zatwierdzone przez Khronos ARB, jako oficjalne.

Pliki nagłówkowe dla OpenGL, VDPAU, CUDA, i OpenCL nie będą więcej rozprowadzane z binarnymi sterownikami Nvidia, przez co muszą być dodawane oddzielnie ze źródeł.

Pełna lista zmian wraz ze sterownikami do pobrania ze strony nvidia.pl.