Torchlight i Torchlight II mogą pojawić się na Linuksa i w Steam

Torchlight i Torchlight II mogą pojawić się na Linuksa i w Steam

przez -
7 341
Runic Games
Dość zaskakująca wiadomość pojawiła się w bazie SteamDB. Otóż studio Runic Games przypomniało sobie o linuksowych graczach i najprawdopodobniej wznowiło prace nad linuksowymi portami Torchlight i Torchlight II. Warto zaznaczyć, że obie gry bazują na silniku Ogre3D, pierwsza cześć została przeportowana na Linuksa w ramach Humble Indie Bundle 6 i porzucona przez twórców. Druga odsłona natomiast nigdy nie została przeniesiona i wydawało się, że kwestia jej portu jest martwa.

Wczoraj w SteamDB pojawiły się wpisy świadczące o tym, że trwają jakieś prace nad linuksowymi portami. Torchlight pojawi się w końcu na Steam, o co zabiegało wielu graczy, którzy zakupili tą grę w Humble Indie Bundle 6. Dużo ciekawsze są jednak zmiany związane z Torchlight II, które sugerują, iż w końcu dostaniemy natywny port.

W chwili pisania tego tekstu Runic Games nie skomentowało całej sytuacji.

Podobne artykuły

  • Roomcays

    Torchlight spoko gierka, wciągnęła mnie na kilka dni (może tygodni?), a potem zauważyłem, że wszystko kręci się wokół bardzo prostego scenariusza zwanego potocznie rąbanką. Innymi słowy – kolejny klon Diablo, ładny, ale bez ciekawej fabuły (patrz: Diablo) i w 100% wpisujący się w typ gry “kill’em all”.

    Dziękuję, to mówiłem ja, Jarząbek.

    • Lacky

      Ta gra od początku taka miała być i twórcy o tym mówili. Zresztą przy grze pracowali ci sami ludzie co przy pierwszym Diabolo ;-)

  • M.C.

    Kiedy wreszcie będzie można przeczytać stare wpisy z pg ?

    • Ollbi

      Migracja cały czas trwa, także prosimy o cierpliwość :-)

  • Damin

    Z tego co wiem, to ruchy związane z pojawieniem się Torchlight (1) na Steam mają związek wyłącznie z osobą portującego tą grę. Wypowiadał się w komentarzach na “gol”, że w przyszłym tygodniu zacznie coś działać aby wystawić ją na Steam (czyli wpisy w steamdb zaczynają się zgadzać). Wydaje się więc, że jest to inicjatywa samego portera, a nie Runic Games. Swoją drogą, twórcy z Runic nie tylko porzucili port Torchlight dla Linuksa ale również wersję dla Windows i Mac, gdyż one od długiego czasu nie były nawet aktualizowane – po prostu skupili się na kolejnej części. A sprawa Linuksowej wersji to pewnie sprawa umów licencyjnych z porterem, który ma odpowiadać za jej opiekę.
    Tak czy inaczej cieszy mnie perspektywa zobaczenia zarówno Torch 1 jak i Torch 2 na Steam dla Linuksa :)

    A tak swoją drogą, udało się komuś spolszczyć Torchlight 1 dla Linuksa tym jedynym spolszczeniem? Wiem, że wersja na Windows i Mac działa, ale na Linuksa spolszcza jedynie część interfejsu a nie rusza questów, dialogów itp. Komuś się udało? Bo chciałbym wrócić do gry, jednak po “naszemu” lepiej się gra :D

  • Pingback: Torchlight II o krok bliżej Linuksowej wersji()