Trening Programistów GNOME

Trening Programistów GNOME

przez -
2 337
GNOME
W czasie odbywającej się tym roku konferencji GUADEC 2010 na Uniwersytecie Hadzkim, w dniach 26 – 27 lipca będzie miał miejsce pierwszy Trening Programistów GNOME. Wszyscy uczestnicy owego treningu będą szkoleni z tworzenia na i dla pulpitu GNOME, oraz efektywnej współpracy ze społecznością. Owa forma treningu została stworzona w celu zwiększenia doświadczenia oraz ulepszenia jakości tworzonego oprogramowania przez programistów otwartego oprogramowania dla otwartej społeczności. Do tych celów zostaną użyte standardowe narzędzia programistyczne Linuksa, platformy deweloperskie GNOME i FreeDesktop.org, oraz dynamika stojąca za projektami społecznościowymi.

Cennik

  • 2 dniowy trening + profesjonalna rejestracja (koszt 250 Euro): 1500 Euro
  • wcześniejsza rejestracja, tzn. przed 15 czerwca 2010: 1200 Euro

Cena zawiera wszystkie materiały potrzebne do treningu, jedzenie oraz napoje. W celu zapewnienia dobrej jakości szkoleń, ograniczono liczbę miejsc, także trzeba się zarejestrować odpowiednio wcześnie, aby mieć gwarancję uczestnictwa.

Plan kursu:

Kurs składa się z 4 pół-dniowych modułów:

Narzędzia programistów i środowiska programistyczne:

  • Kontrola kodu żródłowego — Git, SVN, Bazaar
  • Standardowe zależności budowania GNOME i ich narzędzia (pkgconfig, intltool, gtk-doc)
  • Wielo-platformowe środowiska kompilacyjne (Scratchbox, OpenEmbedded)
  • Debuggery (GDB, Nemiver)
  • Valgrind (zawiera memcheck, Massif, KCachegrind, Callgrind)
  • Inne narzędzia programistów: sar, sysprof, bootchart

Platforma GNOME:

  • GLib i GObject
  • GTK+i Clutter
  • Using Glade i GtkBuilder
  • DBus, D-Feet, registering i calling DBus APIs
  • GConf
  • GStreamer
  • Telepathy
  • Języki programowania — C++, Java, C#, Python, Vala

Praktyczne warsztaty:

  • Konfigurowanie środowiska programistycznego GNOME
  • Pisanie pełnej aplikacji GNOME z wykorzystaniem Pythona
  • Integracja z pulpitem GNOME

Projektowanie społecznościowe:

  • Sposoby komunikacji społecznościowej (listy mailingowe, fora, IRC, Bugzilla, system kontroli wersji)
  • Efektywne uczestniczenie społeczności, normy socjalne społeczności
  • Zarządzanie projektami – jak sprawić, aby to działało
  • Dodawanie zmian w kodzie głównym
  • Znajdywanie opiekuna — Jak nakłonić znajomych i innych ludzi
  • Budowanie tętniącej życiem społeczności

W celu dowiedzenia się więcej należy kontaktować się z Dave Neary na adres: dneary@gnome.org.