Turbulenz Engine na licencji X11

Turbulenz Engine na licencji X11

przez -
4 311
Gry
Ogłoszono wydanie silnika gier Turbulenz Engine na licencji X11. Jest on używany do produkcji gier 2D i 3D, które działają z poziomu przeglądarki internetowej. Turbulenz Engine został przystosowany do działania z użyciem JavaScript, HTML5 oraz WebGL, dzięki czemu raz napisana gra może zostać uruchomiona na praktycznie dowolnym urządzeniu i systemie operacyjnym, ze wsparciem tych technologii. Cały kod jest dostępny na serwerach GitHub. Dodatkowo twórcy zapewniają odpowiednie SDK dla HTML5, miejsce do testowania swoich aplikacji oraz możliwość wypromowania na stronie za 30% procent zysków.

Prace nad Turbulenz Engine rozpoczęły się ponad 4 lata temu, na początku 2009 roku kiedy HMTL5 był jeszcze w powijakach, a technologia WebGL była jedynie szkicem na papierze. Deweloperzy stwierdzili, że JavaScript i przeglądarki internetowe oferują szeroki wachlarz możliwości do tworzenia wysoko jakościowych gier i mechanizmów. Dodatkowo sam rynek gwałtownie się rozwija, w tym urządzenia mobilne stają coraz bardziej popularniejsze.

Pierwszą udaną próbą zaistnienia na rynku było stworzenie usługi i silnika zdolnego przesyłać strumieniowo i renderować sporą część gry Quake 4. Demo technologiczne zostało pokazane podczas WebGL Camp Europe 2012, natomiast poniżej zobaczyć możemy efekty tych prac:

Turbulenz Engine posiada zestaw rozbudowanych funkcji i usług do tworzenia gier. Został on zaprojektowany od podstaw do działania w przeglądarce, z użyciem technologii webowych, aniżeli tych dostępnych na tradycyjne komputery czy konsole.

Na dzień dzisiejszy wyprodukowanych jest 7 gier z użyciem silnika Turbulenz Engine, zarówno 2D, jak i 3D:

  • Save the Day – latamy helikopterem i ratujemy ludzi
  • Polycraft – rozbudowujemy osadę
  • Score Rush – wersja single i multiplayer, strzelanka kosmiczna w starym stylu
  • Space Ark – terraformujemy planety, zbierając DNA, coś w stylu Arkanoid
  • Word Quest – rycerz ratuje swoich poddanych w walkach na słowa
  • Blocks! – układamy puzzle logiczne