Unigine 2.0 Alpha z obsługą OpenGL 4.5 i wieloma nowościami

Unigine 2.0 Alpha z obsługą OpenGL 4.5 i wieloma nowościami

przez -
2 785
Unigine

Unigine Corp udostępniła wszystkim zainteresowanym Unigine 2.0 Alpha, nad którym to silnikiem prace trwały przeszło rok. Całość została przebudowana od zera i oferuje naprawdę sporo nowości i udoskonaleń. Przede wszystkim programisci przeprojektowali silnik renderowania DirectX, który od teraz będzie nastawiony na biblioteki DirectX 11 i wyższe. Dodatkowo porzucono obsługę DirectX 9, OpenGL ES 2.0, PlayStation3, WebGL i WinRT.

Reszta zmian:

  • Dodano wsparcie dla OpenGL 4.5, OpenGL ES 3.0, format GeoTIFF, nVidia Tegra K1
  • Udoskonalono teren ze zwiększoną ilością warstw
  • Zunifikowano forma pliku mesh
  • Dodano wsparcie dla blend shapes i kolorów wierzchołków
  • Pojawiło się eksperymentalne wsparcie dla renderowania fizycznego (PBR –
    physically-based rendering) i odbić od płaszczyzny ekranu (SSR – screen-space
    reflections)
  • Ulepszono korzystanie z UnigineEditor
  • Dodano wtyczkę importy GDAL dla geodanych
  • Dodano eksperymentalne wsparcie dla integrowania aplikacji WPF .NET C#
  • Pojawiło się wsparcie techniczne na portalu deweloperów