Unreal Engine 3 w przeglądarce Firefox

Unreal Engine 3 w przeglądarce Firefox

przez -
16 1021
Unreal Engine

Deweloperzy Mozilli przedstawili działającą wersję silnika Unreal Engine 3 w przeglądarce internetowej. Udało się to zrobić, dzięki ostatnio dodanemu modułowi optymalizacyjnemu asm.jsOdinMonkey do rozwojowej wersji Firefox Nightly. Chciano sprawdzić jego możliwości i w tym celu skontaktowano się z deweloperami Epic Games, którzy wyrazili chęć pomocy. Cała praca zajęła tylko 4 dni, a użyto przy niej WebGL, HTML5, JavaScript oraz Emscripten, który już wcześniej wykorzystano przy Unigine Sanctuary i BananaBread.

Asm.js jest swojego rodzaju podzbiorem JavaScript, który wykorzystuje bajtkod LLVM, stworzony podczas kompilacji kodu C i C++, z użyciem kompilatorów gcc-llvm i clang, a następnie rekompiluje bajtkod do JavaScriptu. Tak powstały kod można dzięki specjalnemu silnikowi OdinMonkey, uruchomić z szybkością bliską natywnej, tj. narzutem rzędu 60 procent.

Dzięki tej technologii będzie możliwe uruchamiania jakiejkolwiek gry 3D, napisanej w WebGL, HTML5 i JavaScript na dowolnym systemie operacyjnym.