VCMI 0.96 zgodne ze standardem XDG.

VCMI 0.96 zgodne ze standardem XDG.

przez -
33 1476
VCMI

Ukazała się nowa wersja VCMI 0.96 – tworzonego od nowa silnika gry Heroes of Might & Magic III. Została poprawiona masa błędów oraz dodane nowe funkcje, które bardzo ucieszą moderów. Dodano zgodność ze standardem XDG, co w praktyce oznacza, iż na Linuksie zostały zmienione ścieżki położenia plików w folderze użytkownika. Pliki gry H3 oraz mody należy umieszczać w ~/.local/share/vcmi. Pliki tymczasowe i logi od teraz będą zapisywane w ~/.cache/vcmi natomiast ustawienia będą trzymane w folderze ~/.config/vcmi.

Reszta głównych zmian:

  • Optymalizacja AI używanego na mapie świata
  • Zgodnie z doświadczeniem, bohaterowie automatycznie podnoszą poziomy podstawowych i drugorzędnych umiejętności
  • Dalszy rozwój generatora losowych map, który od teraz może m.in. używać zamków z modów, generować strażników. Niestety nadal nie jest możliwa rozgrywka w mapy utworzone przy jego pomocy.
  • Zwiększenie możliwości modyfikacji gry. Od teraz mody mogą wprowadzać nowe czary lub modyfikować istniejące, generować własne logi, podmieniać elementy GUI na własne. Pojawiło się również wsparcie dla submodów, które można porównać do mutatorów z Unreal Tournament albo Xonotic.

Paczka dla systemu Windows znajduje się tutaj, natomiast użytkownicy Linuksa mogą tutaj poczytać o instalacji na ich systemie.