Warhammer 40K: Eternal Crusade będzie miał linuksową wersję

Warhammer 40K: Eternal Crusade będzie miał linuksową wersję

przez -
5 426
Gry
Behaviour Interactive pracujące nad kontynuacją losów świata Warhammer 40K potwierdziło, że najnowsza odsłona ich serii – Warhammer 40K: Eternal Crusade – będzie dostępna dla SteamOS, jak również innych dystrybucji linuksowych. Warhammer 40K to legendarne uniwersum wykreowane na potrzeby bitewnych planszówek wydawnictwa Games Workshop, będące podstawą wielu gier sci-fi i MMORPG. Akcja ma miejsce w tytułowym czterdziestym milenium, w czasach gdy o kontrolę nad galaktykami rywalizuje ze sobą kilka potężnych narodów.


* – grafika przedstawiona na powyższym materiale wideo pochodzi z wersji pre-alpha i może ulec zmianom.

Nadchodząca Eternal Crusade skupia się na wirtualnej rekonstrukcji konfliktu, udostępniając nam jedną z planet, na której to gracze podzieleni na kilka frakcji nieustannie ścierają się nawzajem w walce o wpływy i dominację. Naturalnie, rozgrywka nastawiona jest przede wszystkim na tryb PvP i umożliwia nam potyczki w czasie rzeczywistym. Przedstawiony w grze świat zmienia się więc z każdą sekundą na podstawie wyników starć internautów biorących udział w zabawie.

Na uwagę zasługuję system starć. Dzięki temu, że pełny jest zapożyczeń ze zręcznościówek, o końcowej wygranej nie decydują statystyki czy poziom przeciwnika, a nasz refleks. Oczywiście w miarę progresu w grze możemy udoskonalać naszą postać i jej ekwipunek. Dodatkowo, gra oferuje dość zaawansowany system rozwoju pozwalający na odblokowanie dostępu do nowych broni, technik walki i umiejętności specjalnych.

Główny programista studia zaznacza, że gra zostanie przeniesiona bez jakichkolwiek półśrodków typu Wine, bazując na kliencie dla Mac OS X. Jednocześnie dodaje, że obecny stan sterowników graficznych dla Linuksa pozostaje wciąż wiele do życzenia w porównaniu do Windowsowych, wobec czego nie może obiecać identycznych wymagań sprzętowych dla obu systemów. Niemniej jednak zespół dołoży wszelkich starań, aby zoptymalizować linuksowego klienta tak bardzo, jak to tylko możliwe. Premierę na konsolach ósmej generacji i komputerach wyznaczono na przyszły rok.

  • Chociaż otwarcie przyznają że zrobią co mogą i się postarają a nie puszczają ochłapy typu wieśka 2.

  • Maciek

    @D1sc0rd:disqus oo tak, Słyszałem że wiesiu to “wydarzenie” na Linuksie.