Wine 1.2

Wine 1.2

    przez -
    3 298
    Wine
    Wydana została kolejna wersja stabilna Wine 1.2, nad którym pracowano prawie dwa lata. W ciągu tego całego czasu, programiści dodali blisko 23.000 linii kodu oraz poprawiono więcej niż 3.000 błędów. Najważniejszą ze zmian, jakie zaszły jest dodanie obsługi aplikacji 64 bitowych – należy jednak pamiętać, że funkcja ta działa jedynie w 64 bitowych dystrybucjach Linuksa. Interfejs programu również doczekał się zmian, m.in. nowe ikony, ulepszony wygląd czcionek i lokalizacja na 10 języków (w tym język polski). Warto odnotować, że dzięki renderowaniu subpikseli, poprawiła się czytelność czcionek na ekranach LCD.

    Wiele zmian objęło grafikę. Dodano rozszerzone wsparcie dla Direct3D, odpowiedzialnego za wyświetlanie grafiki 3D w grach, korzystających z API DirectX, jak i standard XDG, który to odpowiada za odpowiednie rozmieszczenie struktury plików i katalogów oraz za wyświetlanie okna Wine. DirectX 10 doczekał się wstępnej implementacji, a kolejne rozszerzenia OpenGL są wspierane. FBO (Frame Buffer Objects) jest używany do renderingu off-screen, podczas używania Direct3D. Polepszyło się wykrywanie kart graficznych, jak również ich obsługa.

    Zaimplementowano również openal32.dll, wstępnie też mmdevapi.dll – bibliotek związanych z obsługą dźwięku oraz dodano wsparcie dla cyfrowego odtwarzania płyt CD-Audio. Symboliczne linki są od teraz wspierane w Windowsowej implementacji rejestru, a pliki instalacyjne .msi są od razu kojarzone z Wine, co ułatwia ich instalację.

    W kwestii obsługi sieci poprawiono obsługę protokołu HTTP, dodano obsługę IPv6, silnik Gecko został zaktualizowany i dodano więcej obsługiwanych obiektów HTML.