Wine 1.6 z obsługą przezroczystych okien, stabilnym sterownikiem Mac i nowym pakietem...

Wine 1.6 z obsługą przezroczystych okien, stabilnym sterownikiem Mac i nowym pakietem Mono

    przez -
    5 448
    Wine
    Ogłoszono wydanie Wine 1.6, nowej stabilnej wersji narzędzia do uruchamiania aplikacji napisanych dla systemów Windows, pod dystrybucjami Linuksa, BSD i Mac OS X. Prace nad nią trwały ponad 16 miesięcy i dokonano ponad 10 tysięcy zmian. Poniżej zamieszczamy najważniejsze, według nas udoskonalenia.

    • Dodano renderowanie po stronie klienta
    • Dodano wsparcie dla różnych warstw okien
    • Aplikacja używa częściej sterownika graficznego Mac, aniżeli X11
    • Dodano pakiet Wine-Mono
    • Pojawiła się obsługa wejścia raw
    • Aplikacja używa wbudowanego wsparcia JavaScript, aniżeli silnika Gecko
    • Dodano wsparcie OpenGL w silniku DIB
    • Pojawiły się wstępne prace nad własnym kompilatorem shaderów Direct3D
    • Dodano dynamiczną obsługę urządzeń po przez UDisks2
    • Pojawiła się obsługa RandR 1.2 i RandR 1.3
    • Włączono domyślnie pozaekranowe renderowanie Direct3D
    • Dodano wielokanałowe wsparcie ALSA
    • Dodano pełne wsparcie dla warstwowych okien
    • Udoskonalono wydajność
    • Dodano wstępną obsługę AArch64
    • Wbudowano własną czcionkę Wingdings