Znamy już termin premiery Dreamfall Chapters

Znamy już termin premiery Dreamfall Chapters

przez -
6 358
Dreamfall Chapters
Trzecia część niezwykle popularnej serii gier przygodowych Dreamfall autorstwa Red Thread Games nosi tytuł Chapters i jest podzielona na pięć epizodów. Pierwszy pojawi się w sklepach już 21 października. Zawarta w nim fabuła kontynuuje wątki przedstawione w poprzedniej odsłonie Dreamfall: The Longest Journey.

Znów będziemy balansować pomiędzy trzema światami fantasy – pełnej magii Arcadii, tajemniczego Storytime i modernistycznego Stark. Akcja, podobnie jak w pierwowzorze, ma miejsce w roku 2220, gdy WatiCorp wypuściło na rynek urządzenie umożliwiające świadome eksplorowanie snów. Nieprzygotowane na taką rewolucję społeczeństwo oszalało – coraz więcej ludzi woli przebywać w świecie marzeń, niż w rzeczywistości.

W trzech równoległych światach pojawia się coraz więcej problemów, a na koniec spotykamy po raz ostatni Zoe Castillo – występującą w poprzednich częściach dziewczynę, która w snach potrafiła podróżować do Arcadii. Październikowy odcinek wieńczy jej historię wielkim finiszem i zaznajamia z bohaterem o imieniu Kian Alvane. Mężczyzna został w poprzednich częściach skazany za zdradę imperium Azadi i oczekuje w więzieniu na swoją egzekucję.

“Najdłuższa podróż” jest klasykiem gier przygodowych. Złożona z trzynastu roździałów, prologu i epilogu zachwyciła wszystkich na tyle, że kilka miesięcy po debiucie w 1999 roku podbiła niemal cały świat, trafiając również do Polski. Siedem lat później, w kwietniu 2006 roku światło dzienne ujrzał długo wyczekiwany sequel. Tegoroczna, odświeżona część została sfinansowana przy pomocy Norweskiego Instytutu Filmowego i pieniędzy pozyskach na Kistarterze. Autorzy zdecydowali się stworzyć ją z użyciem nowoczesnego Unity, co ma przełożyło się na świetne wrażenia audiowizualne.

  • Krystian Juskowiak

    Cieszę się, że wreszcie projekt doczekał się finalizacji.

    The Longest Journey pamiętam doskonale i ograłem parokrotnie w toku lat. Jako kontynuację – nie mogłem pominąć Dreamfall, który był nawet ciekawy, ale urywane wątki, które dosłownie nie były rozwinięte w całości nie były fajne z przerwą na tyle lat.

    Dobrze, że wybrali silnik Unity bo jest cross-platform, ale do najlżejszego też nie należy. Szkoda też, że rozbite jest to na tyle epizodów, no ale to bardziej opłacalny dziś model niż latami tworzyć jedną grę, długą i wybajerzoną ale z ryzykiem.

    • A druga sprawa, że być może dzięki temu fabuła będzie bardziej rozległa, wielowątkowa. No i to uczucie oczekiwania na kolejny epizod, ta ciekawość, co się w nim wydarzy.. Jeśli będą w znośnych cenach albo zaoferuje się nam możliwość kupna wszystkich epizodów naraz w formie pre-orderu z jakimś upustem, to nie mam nic przeciwko. Niestety, to chyba tylko marzenia.. :/

  • Roomcays

    Wygląda oszałamiająco znakomicie!