0 A.D. Alpha 14 Naukratis z nowymi budynkami kowali, lepszą kalkulacją obrażeń...

0 A.D. Alpha 14 Naukratis z nowymi budynkami kowali, lepszą kalkulacją obrażeń oraz udoskonaloną kontrolą widoku

przez -
8 1241
0 A.D.

Wildfire Games, grupa międzynarodowych zapaleńców tworzących gry, ogłosiła wydanie 0 A.D. Alpha 14 Naukratis. Jest to strategia czasu rzeczywistego (RTS), osadzona między rokiem 500 p.n.e., a 1 p.n.e., która przedstawia zmagania starożytnych cywilizacji. Projekt posiada grafikę 3D, szczegółowe odwzorowanie modeli, świetną oprawę dźwiękową oraz bardzo elastyczny i potężny silnik graficzny. 0 A.D. nie bez przesady traktowane jest jako “duchowy spadkobierca” rewelacyjnej, trzyczęściowej serii Age of Empires.

Zmiany w rozgrywce:

  • Budynki Kowali: Nowe typy budynków, kompletne modele dla wszystkich frakcji
  • Niekończące się farmy: Farmy będą od teraz produkować jedzenie do czasu zakończenia rozgrywki, bez potrzeby ich przesiewania, ale z malejącymi przychodami
  • Wykładniczy pancerz i realistyczne zdrowie: Technologie oddziałują z tym samym efektem na wszystkich jednostkach. Zdrowie i jego utrata jest obliczanie na bieżąco, podczas rozgrywki
  • Sprzymierzeńcy mogą umieszczać garnizon jednostek w innych budynkach
  • Współdzielony przychód z handlu ze sprzymierzeńcami: Kiedy handlujemy z sojusznikiem, istnieje dodatkowy 25% bonus w handlu między wami, który jest dzielony równo pomiędzy wszystkich
  • Strzelcy posiadają większy zasięg, jeżeli strzelają z wyższych miejsc
  • Usunięto minimalny zasięg do strzału we wroga

Grafika, dźwięk i interfejs w grze:

  • Przycisk bohatera: W lewym górnym rogu pojawia się przycisk, kiedy trenujemy naszego jedynego bohatera. Kliknięcie na niego spowoduje natychmiastowe zaznaczenie jednostki na mapie
  • Kontrola prędkości gry: W jednoosobowej grze możemy dowolnie zmieniać szybkość rozgrywki
  • Przyciski szybkiego przemieszczania się po mapie: Można od teraz zaznaczyć sobie strategiczne punkty na mapie, a następnie przy pomocy klawiszy, szybko do nich przeskoczyć z kamerą
  • Obsługa pisania w rozwijanym interfejsie dla szybkiego wybierania
  • Udoskonalono menedżera dźwięków: Gra potrafi odtwarzać listę wielu utworów w jednej rozgrywce, zamiast jednej muzyki ciągle powtarzanej. Dodatkowo interfejs gry posiada różnego rodzaju dźwięki na reakcje ze strony gracza
  • Podparcie w terenie: Jednostki poruszają się bardziej realistycznie po wzniesieniach
  • Można dodać opis do zapisanej gry, a także skasować lub nadpisać ten stan w czasie gry
  • Zmieniono kilka losowych map, aby były ładniejsze i bardziej grywalne
  • Udoskonalono i przyspieszono renderowanie wody
  • Poprawiono wygląd tonących okrętów

Edytor Scenariuszy Atlas, Poprawione błędy oraz pomniejsze nowości:

  • Narzędzie tworzenia wzniesień w Atlas: pozwala na łatwiejsze tworzenie gór i klifów
  • Udoskonalono modyfikacje: Zapisywanie map w Atlasie nie będzie powodowało więcej awarii
  • Usunięto kilka popularnie występujących błędów z synchronizacją i wyciekiem pamięci
  • Dźwięki alarmów nie są więcej słyszane przez innych graczy, tak samo jak odgłosy poza ekranem są odtwarzane tylko, jeżeli jest potrzebne
  • Mury można ustawiać wzdłuż wybrzeża
  • Ulepszono obsługę skrótów klawiszowych na klawiaturach innych, niż QWERTY

Instalacja pod Ubuntu:
Należy dodać repozytorium PPA: ppa:wfg/0ad, odświeżyć i zainstalować grę.

sudo add-apt-repository ppa:wfg/0ad
sudo apt-get update
sudo apt-get install 0ad