Wildfire Games, grupa międzynarodowych zapaleńców tworzących gry, ogłosiła wydanie 0 A.D. Alpha 14 Naukratis. Jest to strategia czasu rzeczywistego (RTS), osadzona między rokiem 500 p.n.e., a 1 p.n.e., która przedstawia zmagania starożytnych cywilizacji. Projekt posiada grafikę 3D, szczegółowe odwzorowanie modeli, świetną oprawę dźwiękową oraz bardzo elastyczny i potężny silnik graficzny. 0 A.D. nie bez przesady traktowane jest jako „duchowy spadkobierca” rewelacyjnej, trzyczęściowej serii Age of Empires.
Zmiany w rozgrywce:
- Budynki Kowali: Nowe typy budynków, kompletne modele dla wszystkich frakcji
- Niekończące się farmy: Farmy będą od teraz produkować jedzenie do czasu zakończenia rozgrywki, bez potrzeby ich przesiewania, ale z malejącymi przychodami
- Wykładniczy pancerz i realistyczne zdrowie: Technologie oddziałują z tym samym efektem na wszystkich jednostkach. Zdrowie i jego utrata jest obliczanie na bieżąco, podczas rozgrywki
- Sprzymierzeńcy mogą umieszczać garnizon jednostek w innych budynkach
- Współdzielony przychód z handlu ze sprzymierzeńcami: Kiedy handlujemy z sojusznikiem, istnieje dodatkowy 25% bonus w handlu między wami, który jest dzielony równo pomiędzy wszystkich
- Strzelcy posiadają większy zasięg, jeżeli strzelają z wyższych miejsc
- Usunięto minimalny zasięg do strzału we wroga
Grafika, dźwięk i interfejs w grze:
- Przycisk bohatera: W lewym górnym rogu pojawia się przycisk, kiedy trenujemy naszego jedynego bohatera. Kliknięcie na niego spowoduje natychmiastowe zaznaczenie jednostki na mapie
- Kontrola prędkości gry: W jednoosobowej grze możemy dowolnie zmieniać szybkość rozgrywki
- Przyciski szybkiego przemieszczania się po mapie: Można od teraz zaznaczyć sobie strategiczne punkty na mapie, a następnie przy pomocy klawiszy, szybko do nich przeskoczyć z kamerą
- Obsługa pisania w rozwijanym interfejsie dla szybkiego wybierania
- Udoskonalono menedżera dźwięków: Gra potrafi odtwarzać listę wielu utworów w jednej rozgrywce, zamiast jednej muzyki ciągle powtarzanej. Dodatkowo interfejs gry posiada różnego rodzaju dźwięki na reakcje ze strony gracza
- Podparcie w terenie: Jednostki poruszają się bardziej realistycznie po wzniesieniach
- Można dodać opis do zapisanej gry, a także skasować lub nadpisać ten stan w czasie gry
- Zmieniono kilka losowych map, aby były ładniejsze i bardziej grywalne
- Udoskonalono i przyspieszono renderowanie wody
- Poprawiono wygląd tonących okrętów
Edytor Scenariuszy Atlas, Poprawione błędy oraz pomniejsze nowości:
- Narzędzie tworzenia wzniesień w Atlas: pozwala na łatwiejsze tworzenie gór i klifów
- Udoskonalono modyfikacje: Zapisywanie map w Atlasie nie będzie powodowało więcej awarii
- Usunięto kilka popularnie występujących błędów z synchronizacją i wyciekiem pamięci
- Dźwięki alarmów nie są więcej słyszane przez innych graczy, tak samo jak odgłosy poza ekranem są odtwarzane tylko, jeżeli jest potrzebne
- Mury można ustawiać wzdłuż wybrzeża
- Ulepszono obsługę skrótów klawiszowych na klawiaturach innych, niż QWERTY
Instalacja pod Ubuntu:
Należy dodać repozytorium PPA: ppa:wfg/0ad, odświeżyć i zainstalować grę.
[bash]
sudo add-apt-repository ppa:wfg/0ad
sudo apt-get update
sudo apt-get install 0ad
[/bash]
Już się kompiluje :D
Zapomnieliście o najważniejszym! Jeśli projekt nie dostanie funduszy, które zbierają na inidiegogo (http://www.indiegogo.com/projects/support-0-a-d-an-open-source-strategy-game/) to projekt może za 9 tygodnie przystopować z rozwojem!
Pozwolisz że poprawię twój link: http://www.indiegogo.com/projects/support-0-a-d-a…
Oj ten rozwój i tak nie idzie jak powinien. Podoba mi się ta gierka ale w porównaniu z AOE II ma straszne wymagania i strasznie zamula. Oni robią nowe budynki a powinni wziąć się za zoptymalizowanie gry pod względem wydajności. Bo nawet AOE III szybciej mi śmiga na niezbyt już "nowoczesnym" sprzęcie.
A ja mam wszędzie Linuxy i mnie nigdzie AOE3 nie działa. Producenci chcą naprawić lagi z poruszaniem się wielu jednostek i przewijanie dużych map dla wersji stabilnej.
Szkoda że dopiero teraz. Zresztą właśnie zauważyłem że np. na Win 8 i GMA965 gra nie chce się uruchomić a na stronie jest minimum Intel GMA 900/950 or Extreme Graphics [3] – a tu teraz wołają kasę na Kickstartere – tylko czy ktoś tu nie leci sobie w Bolka?
Ja rozumiem że developer ma i7 z GTX 650 czy inną grafą ale nie każdego stać na super najnowszy sprzęt a poza tym podając wymagania które są sprzed ładnych paru lat a "produkt" działa inaczej to co ma sobie pomyśleć taki zwykły zjadacz chleba np. który chciał by wpłacić kasę, grał a teraz widzi że ta gra nie działa już? http://www.wildfiregames.com/forum/index.php?show…
Niestety ale jak widać robi się co raz więcej zawiedzionych.
Nie martw się nic nie tracisz. Ta gra jest do uruchomienia na 5 minut. Głównie kusi screenshotami.
Jak przeczytałem "GMA965" to dalej odechciało mi się czytać. Napisz jakie masz GPU, bo reszta wywodu staje się bezsensowna (skarżysz się na to, że gra nie działa na karcie która nigdy nie istniała… tez mi nowina).