Max Eliaser ogłosił wydanie Alien Arena 7.65 Mercury Edition, pierwszoosobowej strzelanki, opartej na silniku CRX, bazującym na kodzie id Tech 2. Warto zaznaczyć, że prócz silnika, cała gra jest na licencji freeware. Alien Arena posiada rozgrywkę dla jednego gracza, jednakże jej głównym przeznaczeniem jest wieloosobowa gra przez internet, gdzie możemy zagrać w tryby Deathmatch, Team Core Assault, All Out Assault, Capture the Flag, Duel czy Cattle Prod.
Dużo zmian zaszło wokół strony technicznej silnika renderowania. Dodano wspieraną sprzętowo animację modelu, przebudowano renderowanie BSP, a system cząstek powinien pozwolić na grę na słabszym sprzęcie. Zwiększono rozdzielczość lightmap, co pozwoliło na udoskonalenie i oczyszczenie oświetlenia. Zmieniono cały system cieniowania, dodano kilka nowych efektów renderowania siatki. Zmiana broni jest teraz o wiele szybsza, a dodatkowo dodano sporo nowych modeli pancerzy.
Wszystkie powyższe zmiany w silniku CRX stawiają go w czołówce wydajnościowej przed Qfusion, Quake2World i QTE. Renderowanie postaci graczy jest 3 razy szybsze, natomiast map 2 -3 razy.