AMD zapowiedziało, że w najbliższym czasie zacznie uwalniać specyfikację Mantle, która jest praktycznie gotowa. Firma zapoczątkowała kilkanaście miesięcy temu istną rewolucję na rynku, wypuszczając pierwsze API, które dawało deweloperom niskopoziomy dostęp do sprzętu, bez zbędnego narzutu sterowników. Dzięki takiemu posunięciu Microsoft zdecydował się rozpocząć pracę nad bibliotekami DirectX 12, a Apple zdegustowane już bibliotekami OpenGL stworzyło Metal.
W tym miesiącu AMD udostępni wszystkim 450 stronicowy dokument, zawierający instrukcje programistyczne oraz odniesienia do API. Dodatkowo firma zapowiedziała, że zamierza się skupić teraz na DirectX 12 i Vulkan, zmniejszając zasoby potrzebne na dalszy rozwój specyfikacji Mantle.
Bo Vulkan opiera się na Mantle.
Każda nowa koncepcja opiera się na każdej poprzedniej. Chcąc stworzyć coś nowego i lepszego opierasz się na tym co jest dobre i to ulepszasz.
Ćpasz coś?