Programowanie
Programowanie

José Fonseca i Zack Rusin przez ostatnie kilka miesięcy pisali ApiTrace, znany bardziej, jako GLretrace. Jest to potężne narzędzie do debugowania aplikacji graficznych OpenGL i Direct3D oraz sterowników. Pozwala na łatwe przechwytywanie wywołań graficznego API, analizowania go krok po kroku i odtworzenia całego przebiegu na samym końcu. ApiTrace pozwala także na edytowanie w czasie rzeczywistym shaderów i innych wywołań OpenGL/Direct3D, w celu obejrzenia ich wpływu na rendering i sterowniki.

Jedną z wielu zalet jest interfejs napisany w Qt, który pozwala w łatwy sposób wykorzystywać wszystkie funkcje dostępne w programie. Można śledzić połączenia, sprawdzić stan (parametry, shadery, tekstury, itp ), na każde wezwanie, edytować połączenia i wiele więcej.

Z przetestowanych aplikacji warto wymienić: Quake3, Unigine Heaven, Cinebench R11, Autodesk Maya.

Na blogu znaleźć można dokładny opis ze zdjęciami.

Poprzedni artykułToyota dołącza do Linux Foundation
Następny artykułCentOS 6.0
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

1 KOMENTARZ

  1. Ciekawe narzędzie – to już wiemy jak pracują deweloperzy nad otwartymi sterownikami :-)

    Zapewne pisanie sterowników czy obsługi Direct3D to musi być ciężka praca, dlatego uważam, że deweloperom tym należy się specjalny szacunek. Szkoda, że niektórzy wciąż po nich jadą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj