José Fonseca i Zack Rusin ogłosili wydanie ApiTrace 2.0, znany bardziej, jako GLretrace. Jest to potężne narzędzie do debugowania aplikacji graficznych OpenGL i Direct3D oraz sterowników. Pozwala na łatwe przechwytywanie wywołań graficznego API, analizowania go krok po kroku i odtworzenia całego przebiegu na samym końcu. ApiTrace pozwala także na edytowanie w czasie rzeczywistym shaderów i innych wywołań OpenGL/Direct3D, w celu obejrzenia ich wpływu na rendering i sterowniki.
Najważniejsze zmiany:
- 10 razy szybsze śledzenie i 2 razy szybsze odtwarzanie
- Wsparcie Mac OS X i OpenGL
- Wsparcie dla wielogigabajtowych tras interfejsu
- Zdolność do wyświetlania uniform
- Pokazuje ilość wywołań na ramkę, zaznaczając większe ramki i potrafi wskazywać shadery
- Wsparcie dla rozszerzeń
GL_GREMEDY_string_marker
iGL_GREMEDY_frame_terminator
, dzięki czemu można oznaczyć ramki i najważniejsze części kodu aplikacji - Spora liczba naprawionych błędów
Spora część wydajności pochodzi z lepszego synchronizowania i skanowania śledzonych plików oraz używania kompresji Snappy, zamiast Zlib. ApiTrace potrafi teraz zarówno szukać i ładować na żądanie ze skompresowanych plików, dzięki czemu nie trzeba ładować od razu całego pliku.