Wydano Arduino IDE 1.6 – środowisko programistyczne bazujące na projekcie Processing, napisane w języku Java. Sam język programowania Arduino bazuje na Wiring i przypomina język C. Wewnątrz Arduino IDE kod programu jest pośrednio kompilowany przez avr-gcc, a następnie wgrywany do podłączonej płyty Arduino. IDE działa wtedy, jako emulator terminala szeregowego, pozwalając na interakcję z pracującym Arduino.
Zmiany, jakie zaszły:
- Wsparcie dla wielu platform
- Płytki są wykrywane i dodawane do menu z listami portów, razem z portami szeregowymi
- Środowisko graficzne i sterowniki otrzymały podpisy cyfrowe w systemach Windows i OS X
- Udoskonalono szybkość procesu budowania
- Dodano automatyczne zapisywanie projektu, podczas jego kompilacji lub wgrywania
- Ulepszono monitor szeregowy, wspierany przez nowoczesną bibliotekę szeregową JSSC
- Dokonano sporo udoskonaleń w bibliotekach Arduino API ((String, Serial, Print, itp)
- Zaktualizowano narzędzia: avr-gcc, arm-gcc, avrdude, bossac
- Dodano interfejs konsoli
- Szkic potrafi odczytywać i pokazywać wielkość i użycie pamięci operacyjnej
- Edytor otrzymał numerację linii
- Menu otrzymało obsługę przewijania, jeżeli jest dużo wpisów
- Na płytce Arduino Yún dodano opcję ładowania przez sieć
- Udoskonalono HardwareSerial
- Udoskonalono złącze USB
- Biblioteka SPI otrzymała wsparcie tranzakcji dla lepszej współpracy z wieloma urządzeniami SPI w tym samym czasie
- Dodano lepszą obsługę zewnętrznego sprzętu, z plikami konfiguracyjnymi (
platform.txt
iboards.txt
) - Od teraz można definiować dodatkowe menu podczas konfiguracji płytki
- Naprawiono problemy z ładowaniem kodu na Arduino Leonardo, Micro i Yún
- Udoskonalono i naprawiono błędy w bibliotekach, załączanych do Arduino, jak: Bridge, TFT, Ethernet, Robot_Control, SoftwareSerial, GSM
- Naprawiono sporo błędów
Szkoda, że program, który działał ma nagle błąd kompilacji…