AudioEngine – dźwięk jakości HD w XBMC

3
1265
Film, filmy
Film, filmy

Projekt XBMC ogłosił dodanie AudioEngine do głównego kodu programu. Jest to efekt dwuletniej pracy programistów i przepisania 22 000 linii kodu od nowa. AudioEngine to główny podsystem odpowiadający za odtwarzanie dźwięku i obsługę wielu formatów audio. Dzięki ciężkiej pracy jest od teraz możliwe odsłuchiwanie wysokojakościowego dźwięku, nieważne z jakiego źródła ono pochodzi.

Co zatem zmieniono:

  • Dodano wsparcie dla formatów Bluray DTS-MA i Dolby
  • Wsparcie dla 24 bitowego i zmiennoprzecinkowego dźwięku do wartości 384 000 Hz
  • Miksowanie wszystkich strumieni, włączając w to sygnały interfejsu graficznego podczas transkodowania audio
  • Rozpoczęto numerowanie urządzeń audio i ich możliwości na wyjściu logów
  • Wsparcie bitstreamingu w PAPlayer – odtwarzaczu muzyki XBMC
  • Miksowanie stereo na pełny kanał (upmixing of stereo to full channel layout)
  • Lepsza synchronizacja strumieni audio/wideo
  • Zmiennoprzecinkowe przetwarzanie dźwięku
  • Obsługa i dekodowanie 24 bitowego oraz zmiennoprzecinkowego mp3
  • Pełne wsparcie dla ReplayGain
  • Wbudowane próbkowanie konwersji i transkodowania
Poprzedni artykułAMD Catalyst – koniec comiesięcznych wydań?
Następny artykułAMD APP SDK 2.7
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

3 KOMENTARZE

    • Nie wiem co ma podstawowa funkcja multimedialnego odtwarzacza wspólnego z dystrybucją aspirującą do media center. Pewnie pomyliłem newsa, bo widzę, że ten jest o wypiekach, a nie o media center.
      Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj