Balanced Annihilation

8
4131
Balanced Annihilation - slider
Balanced Annihilation - slider

W 1997 roku Chris Taylor i Cavedog Entertainment stworzyli grę Total Annihilation, strategię czasu rzeczywistego osadzoną w nieznanej przyszłości. Rozgrywka sprowadza się do walki między dwoma frakcjami: Arm i Core. Gra na swoje czasy wyróżniała się nowatorskim podejściem do tworzenia jednostek i konstrukcji, bardzo ładną grafiką, realistyczną fizyką, dużą ilością jednostek i możliwością wyprodukowania ogromnego wojska. Wiele osób uważa ją za niedościgniony wzór gatunku, przez co do tej pory jest ona udoskonalana przez wielu fanów.

Balanced Annihilation

Kilku zapaleńców, którzy produkowali różne dodatki, postanowiło w 2003 roku stworzyć silnik gry na otwartej licencji. W ten sposób powstał projekt Spring RTS, który miał zapewnić grze nowoczesną i realistyczną grafikę w 3D. Dużą zaletą silnika jest jego dostępność na wiele platform systemowych, m.in. Linuksa, co zaowocowało sporą ilością modów, wśród których najpopularniejszym jest Balanced Anihilation.

Balanced Anihilation oddaje w pełni klimat pierwowzoru. Gra jest nawet w pewnych kwestiach bardziej rozbudowana od pierwowzoru, dzięki silnikowi Spring, który daje spore możliwości ustawień przed rozpoczęciem rozgrywki. Sama instalacja BA nie jest zbyt skomplikowana, my opiszemy jak się ona odbywa pod Ubuntu.

Instalacja

Najważniejszą częścią jest silnik, zatem musimy dodać repozytorium: ppa:spring/ppa, zaktualizować system, po czym zainstalować pakiety spring springlobby spring-javaai. Potem należy pobrać główny mod gry: ba[wersja].sdz. Jest on często aktualizowany i warto co jakiś czas sprawdzać nowe wersje. Następnie pobieramy mapy znajdujące się pod adresem: springfiles.com/spring/spring-maps.

Przechodzimy teraz do katalogu domowego i wciskamy Ctrl+H, który wyświetli nam ukryte pliki. Sprawdzamy, czy posiadamy katalog .spring. Jeżeli nie, to musimy go stworzyć, po czym wchodzimy do środka. W nim tworzymy katalogi maps i mods, które odpowiednio posłużą nam do umieszczania map z rozszerzeniem *.sd7 oraz modów z rozszerzeniem *.sdz.

Uruchamianie i korzystanie

Po instalacji musimy odszukać w menu naszego systemu nazwę SpringLobby. We większości przypadków jest to zakładka Gry. Po włączeniu na dole ekranu wybieramy sobie mapę oraz grę.

SpringLobby - Balanced Annihilation - Game

Pojawiają nam się trzy zakładki. W zakładce Game możemy wybrać i zobaczyć mapę, dodawać i modyfikować boty oraz frakcję do jakiej należymy. Zakładka Options pozwala na szeroki wybór opcji Balanced Annihilation. My zostawiliśmy praktycznie domyślne, zmieniając jedynie ilość jednostek oraz sposób zwycięstwa. Ostatnia zakładka pozwala na wybór jednostek i budynków w grze. Możemy tutaj wyłączyć to, czego nie chcemy na pewno ujrzeć w rozgrywce.

SpringLobby - Balanced Annihilation - Options

SpringLobby - Balanced Annihilation - Units Restrictions

Po wybraniu wszystkie wciskamy start i czekamy na wczytanie się mapy. Tutaj uwaga dla osób, które posiadają pamięć RAM 1GB – 2GB, aby wyłączyły wszystkie zbędne programy, ponieważ jeżeli mamy za mało wolnej pamięci operacyjnej, to gra będzie się bardzo długo wczytywała i działała nadzwyczaj wolno. Sama rozgrywka to czysta przyjemność wojny taktycznej i ekonomicznej. Jest to powrót do czasów, kiedy liczyła się jakość rozgrywki, a nie sama grafika. Mimo prostoty otrzymujemy naprawdę spore możliwości rozbudowy, dowodzenia ponad 100 różnych jednostek oraz budowania niezliczonej ilości fortyfikacji.

Balanced Annihilation

ŹRÓDŁObalancedannihilation.org
Poprzedni artykułUbuntu 12.10 – pierwsze obrazy Daily
Następny artykułGoogle Chrome 19
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

8 KOMENTARZE

    • trudno powiedziec, jesli grasz online na duzej planszy z kilkoma przeciwnikami. to przy wielkiej ilosci jednostek i najlepsze procki i karty padaja.. :)

  1. No coś widzę, że ostatnio mamy wysyp newsów o TA Spring, polecam każdemu, moim zdaniem najlepszy RTS w jaki grałem, Problem jest jednak taki, że w spring lobby nie działa odczytywanie zapisanego stanu gry w single player. Jest to dość duży problem, bo nieraz rozgrywka zajmuje kilka godzin i ciężko się wyrobić przy jednym podejściu. Wie ktoś może jak sobie z tym poradzić?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj