Trent Oster, Creative Director w Bioware, poinformował, iż szykowany jest Baldur’s Gate: Enhanced Edition na systemy Linux. Nowa rozszerzona wersja została wydana na systemy Windows 28 listopada. Posiada udoskonaloną szatę graficzną i silnik gry, dodatkową zawartość do pobrania, wsparcie modyfikowania, tryb gry wieloosobowej, nowe przygody i nowe postacie. Silnikiem gry jest Infinity Enhanced Engine, który został domyślnie zaprojektowany przez BioWare.
Zdziwiłbym się gdyby nie było. Linux to najważniejsza platforma najbliższych lat.
Za to producenci powinni zacząć dojrzewać do decyzji o porzuceniu bublowatej, powolnej, nieopłacalnej i odstającej swoim API od reszty stawki platformy windows. Słaba i wymierająca, więc trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i wreszcie zaprzestać pompowania kasy w wspieranie tego produktu microsoftu. Nie ma co oglądać się za siebie do lat 90-tych które technologicznie reprezentuje windows. Trzeba iść naprzód.
Barszczyk Ci zaszkodził?
Dobrze gada, polać mu!
Znowu przeniosłeś się w czasie?
Windows ma obecnie bardzo silną pozycję, Linux wciąż jest mało popularny. Znowu gadasz jakby Windows miał udział rynku Linuksa i odwrotnie. Nie twierdzę, że Linux nigdy nie zdobędzie rynku, jednak piszesz jakbyś był z alternatywnej rzeczywistości.
Tu nie chodzi o popularność, bo ta – póki co – jest niezaprzeczalna. Chodzi o technologię.
Mi to wygląda na to, że wersja linuksowa będzie jakoby "przy okazji" androidowej.
Dobre i to, a Baldur's Gate rządzi!
Lub przy okazji makowej, bo ta chyba tez ma być. Ogólnie chyba wszystkie nowoczesne silniki wspierają wiele platform, więc to tylko leży w kwestii wydawcy czy chce utopić pieniądze w projekty wieloplatformowe.
[…] 31 nowych klas i różnych kombinacji z Baldur's Gate II: Enhanced Edition […]
[…] lata temu przy okazji rozpoczęcia prac nad ulepszoną wersją Baldur's Gate, wspomnieliśmy o zapowiadanym wsparciu gry na Linuksa. Jednak dopiero wczoraj za pośrednictwem portalu SteamDB pojawiła się informacja, że zarówno […]