BananaBread – gra w przeglądarce internetowej

Mozilla Games opublikowała jakiś czas temu BananaBread, pierwszoosobową strzelankę, opartą na silniku Cube 2: Sauerbraten. Całość została napisana w C++ z Użyciem OpenGL, a skompilowano to do JavaScriptu i WebGL, używając Emscripten. Dzięki takim zabiegom jest możliwe już dzisiaj uruchomienie gry w nowoczesnych przeglądarkach internetowych, które posiadają wbudowane API, bez potrzeby używania wtyczek.
Mozilla Games chce tym samym pokazać, że jest możliwe pisanie gier 3D dla przeglądarek internetowych, z użyciem JavaScriptu, WebGL oraz HTML5. Nadal wielu deweloperów woli pisać różnego rodzaju programy rozrywkowe z użyciem Adobe Flash i języka ActionScript.
"Mozilla Games opublikowała jakiś czas temu BananaBread" – dokładnie w tamtym roku w sierpniu. Nius na czasie :-)
Oj tam, oj tam :D Ale od tamtego czasu dodali nowe mapy :D
[…] na przeglądarki internetowe. Na pomysł wpadł po tym, jak Mozilla Games pokazała światu demo BananaBread. Postanowił, że spróbuje przenieść silnik Unigine z użyciem skryptu Emscripten do WebGL. […]
[…] asynchronicznej biblioteki Canvas. Warto przy tym zapoznać się z działającymi produktami: BananaBread, Unigine Sanctuary, Unreal Engine 3, Turbulenz […]
Michał Olber liked this on Facebook.
[…] Deweloperzy Mozilli przedstawili działającą wersję silnika Unreal Engine 3 w przeglądarce internetowej. Udało się to zrobić, dzięki ostatnio dodanemu modułowi optymalizacyjnemu asm.js – OdinMonkey do rozwojowej wersji Firefox Nightly. Chciano sprawdzić jego możliwości i w tym celu skontaktowano się z deweloperami Epic Games, którzy wyrazili chęć pomocy. Cała praca zajęła tylko 4 dni, a użyto przy niej WebGL, HTML5, JavaScript oraz Emscripten, który już wcześniej wykorzystano przy Unigine Sanctuary i BananaBread. […]
[…] jest EmScripten, który wykorzystano przy przenoszeniu Unreal Engine 3, Unigine Sanctuary oraz BananaBread na przeglądarkę […]