Wczorajszego wieczora, w Amsterdamie odbyła się premiera animowanego filmu o tytule: Big Buck Bunny. Film przyciągnął sporą liczbę osób, czego powodem było jego pochodzenie. Mianowicie całość została zrobiona z wykorzystanie Wolnego i Otwartego Oprogramowania.
Programy, jakie wykorzystano przy jego produkcji to m.in :
- Blender 2.5
- GIMP
- Inkscape
- Seashore
- Verse
- OpenEXR
- Subversion (software)
- CinePaint
- Ubuntu ( GNOME i KDE ), ale mogę się mylić
- Python
- Twisted
Podobne zestawienie programów zostało użyte przy produkcji filmu Elephants Dreams , który był pierwszą produkcją typu Open Source. Twórcami jest ekipa z Blender Institue, specjalnie stworzony zespół przez Blender Fundation, do produkcji filmów i gier Open Source.
Dotacje uzyskano od Blender Fundation, społeczności Blender, z przedsprzedaży filmu na DVD oraz komercyjnego sponsoringu. Cały film został wydany na licencji Creative Commons Attribution License.
[…] znakomitego programu do grafiki 3D – Blender. A wszystko za sprawą tworzenia otwartego filmu „Big Buck Bunny”, do którego wykorzystano ten i wiele innych programów graficznych z rodziny Open Source. Nowe […]