Fundacja Blendera i społeczność programistów ogłosiła z dumą wydanie Blendera 2.58. Jest to druga aktualizacja do wydanej jakiś czas temu stabilnej wersji z serii 2.5 – aplikacji do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych o niekonwencjonalnym interfejsie użytkownika. Umożliwia także tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku graficznym (istnieje osobny program pozwalający uruchamiać takie prezentacje). Nazwa kodowa tej wersji brzmi „Stable” z racji tego, iż nie tylko pozwoliła na ukończenie kilku funkcji, ale również posiada ponad 1000 naprawionych błędów, od czasu publikacji pierwszej wersji beta.
Następnego 6 tygodni jest zaplanowane na kończenie pozostałych celów, jakie przyświecają tejże linii, oraz poprawy błędów. Zaowocuje to najpewniej wydaniem Blendera 2.59, który zamknie obecną serię i rozpoczną się pracę nad kolejnymi generacjami.
Z nowości, jakie znajdziemy:
- Pojawiły się nowe tryby dla tekstur: specular color, specular intensity, mirror color, mirror intensity, alpha (transparency), emission (glow)
- Dodano nowy modyfikator Warp
- Dodano możliwość zablokowania kamery
- Dodano wsparcie obrazków dla pustych obiektów
- Można używać tekstur HDR do przemieszczenia
Pełna lista zmian znajduje się tutaj.