Blender 2.58

0
1018
Blender
Blender

Fundacja Blendera i społeczność programistów ogłosiła z dumą wydanie Blendera 2.58. Jest to druga aktualizacja do wydanej jakiś czas temu stabilnej wersji z serii 2.5 – aplikacji do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych o niekonwencjonalnym interfejsie użytkownika. Umożliwia także tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku graficznym (istnieje osobny program pozwalający uruchamiać takie prezentacje). Nazwa kodowa tej wersji brzmi „Stable” z racji tego, iż nie tylko pozwoliła na ukończenie kilku funkcji, ale również posiada ponad 1000 naprawionych błędów, od czasu publikacji pierwszej wersji beta.

Następnego 6 tygodni jest zaplanowane na kończenie pozostałych celów, jakie przyświecają tejże linii, oraz poprawy błędów. Zaowocuje to najpewniej wydaniem Blendera 2.59, który zamknie obecną serię i rozpoczną się pracę nad kolejnymi generacjami.

Z nowości, jakie znajdziemy:

  • Pojawiły się nowe tryby dla tekstur: specular color, specular intensity, mirror color, mirror intensity, alpha (transparency), emission (glow)
  • Dodano nowy modyfikator Warp
  • Dodano możliwość zablokowania kamery
  • Dodano wsparcie obrazków dla pustych obiektów
  • Można używać tekstur HDR do przemieszczenia

Pełna lista zmian znajduje się tutaj.

Poprzedni artykułSpinacz już spina!
Następny artykułpfSense 2.0 RC3
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj