Wydano Blender 2.6 – nową wersję otwarto-źródłowego narzędzia do tworzenia grafiki 3D. Jest to aplikacja do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych o niekonwencjonalnym interfejsie użytkownika. Umożliwia także tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku graficznym (istnieje osobny program pozwalający uruchamiać takie prezentacje).
Autorzy dodali wsparcie 3D dla obiektów dźwięku i wirtualnych głośników, które mogą zostać dodane do sceny Blendera lub zmiksowane do pliku audio. Pojawiła się możliwość odnowienia sekwencji edytora proxy, i można skorzystać z jednego z trzech modyfikatorów grup wierzchołków: pozwalającego edytować daną grupę, łączącego dwie grupy oraz generującego grupę na podstawie sąsiednich grup. Ulepszono system animacji w grafach i edytorach dopesheet, czy integracja z formatem Collada. Silnik Gier Blendera wzbogacił się o nawigację siatek i został wewnętrznie zmieniony. Naprawiono 165 błędów.
[…] Blender 2.60a, który poprawia błędy swojego poprzednika – Blendera 2.60, wydanego kilka dni temu. Program do tworzenia animacji 3D, modelowania i renderowania obrazów, o […]
[…] 1.12, KDE 4.8.1, GNOME 3.2.1, Xfce 4.8, Fluxbox 1.3.2, Firefox 11, LibreOffice 3.5.1, Gimp 2.6.12, Blender 2.6, Amarok 2.5, VLC […]
[…] w niej jądro Linux 3.1, X.Org Server 1.11.2, KDE SC 4.7.4, Firefox 8.0.1, Chromium 16.0.912.63, Blender 2.60. Wszystkie usługi korzystają już z systemd, a Chrony jest domyślnym klientem NTP. […]