Blender Foundation ogłosiła wydanie Blender 2.71, wolnego oprogramowania do trójwymiarowego modelowania. Silnik renderowania Cycles zyskał kilka nowości, w tym renderowanie ognia i dymu, czy Baking API. Pojawiła się obsługa kart graficznych nVidia Maxwell, co jest bardzo ważne w przypadku użycia silnika Cycles. Dodano opcje silnika renderującego OpenGL do interfejsu graficznego. Udoskonalono animację, a także wielowątkowość animacji w silniku Blender Game Engine.
Niefotorealistyczne renderowanie z wykorzystaniem Freestyle (Freestyle NPR Rendering) otrzymało teksturowanie liniowe. Moduł do analizy oświetlenia – Branch Path, analizuje od teraz wszystkie źródła światła, podczas obliczania ścieżek odbitych promieni. Ulepszono renderowanie oświetlenia przy obiektach wolumetrycznych.
Blender 2.71 z renderowaniem ognia i dymu | OSWorld.pl http://t.co/q50AXffvTO via @OSWorldpl
gdzieś zapodział ogień, w numerze 2.71, „rozwijający” się z dnia na dzień blenderze? Jesteś coraz większym koszmarem.Zabrałeś gwiazdy, zabrałeś ogień….knocisz, mącisz , zapętlasz….do licha z tobą!
ogień w cykles (271) [p koszmarnie długiej pracy , i postawiony na tle nie daje się wyrenderować… bieleje…to ci dopiero postęp!!Tylko sam, zawieszony w powietrzu ciagnie te swoje 250 klatek niczym wół.Cykle to jakiś koszmar!!!!!!! Przeklęte dziadostwo! Kiedyś ogień powstawał w prosty sposób, teraz……szkoda słów.Płakać się chce, bo cały dzień zmarnowany!