Blender Foundation ogłosiła wydanie Blender 2.72, wolnego oprogramowania do trójwymiarowego modelowania. W interfejsie użytkownika dodano okrągłe menu, które można łatwo obsługiwać tabletem z piórem, co pozwala to na szybkie wybieranie opcji. Zmieniono wygląd podpowiedzi oraz dodano czcionkę stałej szerokości do informacji o Pythonie. Silnik Cycles otrzymał wsparcie sprzętowej akceleracji, podczas renderowania objętowościowych obiektów. Owa opcja przyspieszenia sprzętowe może zostać wykorzystana eksperymentalnie do renderowania rozchodzenia się światła w półprzezroczystych materiałach (subsurface scattering) oraz próbkowania fluktuacji.
- Poprawiono mechanizmy cieniowa i ogólną wydajność renderowania
- Zintegrowano nierealistyczny Freestyle w silniku Cycles, co pozwala na identyczną obsługę.
- Dodano narzędzie do wycinania przekroju dwóch figur
- Dodano nowe narzędzia: wyostrzenie i wypełnienie, możliwość nałożenia maski dla bardziej precyzyjnego malowania oraz 16 nowych trybów mieszania
- Dodano Open Shading Language 1.50
- Zmniejszono zużycie pamięci, podczas rendrowania
- Przyspieszono renderowanie o kilka procent na procesorach z obsługą instrukcji AVX2 (Intel Haswell)
- Naprawiono sporo błędów
Blender 2.72 z okrągłym menu podręcznym | OSWorld.pl http://t.co/zei7xxY2BE via @OSWorldpl
To menu podręczne to jest krok w dobrą stronę!