Jan-Peter Ewert, pracownik firmy Valve, zaproponował na listach dyskusyjnych Blendera, aby w cyfrowej platformie Steam pojawił się Blender. Miałoby to ułatwić wszystkim zainteresowanym łatwiejsze tworzenie i przerabianie modyfikacji dla gier, np. DOTA 2, a następnie umieszczenie efektów końcowych w Steam Workshop. Prócz tego Valve miałoby wspomóc rozwój Blendera, ale nadal jest ustalane, w jaki sposób mogłoby się to odbywać.
Padają także propozycje dystrybuowania paczki najpopularniejszych modów, w postaci plików SMD i DMX. Najpewniej zostanie dołączony projekt Blender SMD Tools, który importuje i eksportuje modyfikacje, oparte o silnik Source.
Warto śledzić na bieżąco wątek: lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2013-August/date.html.
Kolejny dobry krok Valve. Oczywiście całkowicie interesowny, ale jednak.
I bardzo dobrze że interesowny, każde projekt rozwija się najlepiej wtedy kiedy jego twórcy mają w tym jakiś interes. A jeżeli sam Blender na tym skorzysta to wręcz zarąbiście.
Grzegorz Nastałek liked this on Facebook.
Super pomysł bulwo :-)
Większość dużych projektów by mogli tak rozpowszechniać i aktualizować kiedy chcą tego autorzy, a nie "pan z dystrybucji".
[…] połowie sierpnia pisaliśmy, jak pracownik Valve – Jan-Peter Ewert, pracownik firmy Valve, zaproponował aby Blender pojawił się w cyfrowej platformi…. Głównym obiektem wsparcia miałby być Steam Workshop, który pozwala na tworzenie i […]
[…] zaczyna być postrzegany, jako dobre narzędzie do komercyjnego wykorzystania. Wspomnijmy tutaj o: Blender i propozycja dodania go do platformy Steam, Blender Foundation zatrudnia dwóch deweloperów, dzięki dotacjom Valve, SCS Blender Tools, czyli […]