Pojawiła się kolejna porcja łatek dla sterowników open source wspierających adapter Broadcom Crystal HD, który odpowiada za akcelerację odtwarzanego materiału wideo. Dotyczą one wsparcia dla projektów MPlayer oraz FFmpeg, które do tej pory były w tyle za XBMC, które owe wsparcie posiadał od dawna. Warto wspomnieć, że jest to akceleracja czysto procesorowa, w przeciwieństwie do VDPAU, która opiera się na rdzeniach karty graficznej NVIDIA GeForce.
Główny pracownik Philip Langdale, zaimplementował owe wsparcie, jednakże nie pojawiły się one jeszcze w głównej gałęzi kodu obu aplikacji, z racji testów, jakie muszą przejść. Pozwalają jednak one na odtwarzanie przez MPlayera materiału wideo na Broadcom Crystal HD 70015 ASIC ze wszystkimi znanymi formatami, prócz DivX 3.11, czyli MPEG 1/2, H.264, VC-1, MPEG-4 Part 2, XviD. Częściowe wsparcie dotyczy natomiast MPEG-2/H.264. Niestety, ale na adapterze Broadcom Crystal HD 70012 nie zdołamy wykonać powyższych czynności z racji innej budowy architektury, która nie współpracuje z API VDPAU, czy VA-API.
Jak pisze autor na swoim blogu:
Na standardowym sprzęcie pokroju Core 2 Duo 2.2GHz ze zintegrowaną kartą graficzną, zużycie procesora dla filmu 1080p ze wsparciem adaptera, wahało się w graniach 25%, podczas gdy programowa obsługa akceleracji zajmował od 70% do 100%.
Więcej znajdziemy na blogu autora.
[…] Broadcom Crystal HD ze wsparciem dla MPlayer, FFmpeg Pojawiła się kolejna porcja łatek dla sterowników open source wspierających adapter Broadcom Crystal HD, który odpowiada za akcelerację odtwarzanego materiału wideo. Dotyczą one wsparcia dla projektów MPlayer oraz FFmpeg, które do tej pory były w tyle za XBMC, które owe wsparcie posiadał od dawna. Warto wspomnieć, że jest to akceleracja czysto procesorowa, w przeciwieństwie do VDPAU, która opiera się na rdzeniach karty graficznej NVIDIA GeForce. […]
[…] Broadcom Crystal HD ze wsparciem dla MPlayer, FFmpeg Pojawiła się kolejna porcja łatek dla sterowników open source wspierających adapter Broadcom Crystal HD, który odpowiada za akcelerację odtwarzanego materiału wideo. Dotyczą one wsparcia dla projektów MPlayer oraz FFmpeg, które do tej pory były w tyle za XBMC, które owe wsparcie posiadał od dawna. Warto wspomnieć, że jest to akceleracja czysto procesorowa, w przeciwieństwie do VDPAU, która opiera się na rdzeniach karty graficznej NVIDIA GeForce. […]