Ogłoszono wydanie Bumblebee 3.1, nieoficjalnego narzędzia wspierającego technologię nVidia Optimus, czyli przełączanie się pomiędzy mobilnymi kartami graficznymi Intel HD oraz nVidia GeForce. Jej zadaniem jest wydłużenie czasu działania komputera na baterii, poprzez domyślne wyłączenie dedykowanej karty graficznej i ręczne użycie, kiedy potrzebujemy większej mocy obliczeniowej.
Najważniejszą zmianą jest dodanie wsparcia dla technologii Primus, która jest alternatywą dla VirtualGL. Jej zaletami są:
- Mniejsze obciążenie sprzętu i systemu, dzięki usunięciu wsparcia dla sieci i kompresji
- Bardziej czytelny kod, co pozwala a łatwiejsze znajdywanie i naprawianie błędów
- Dedykowana karta graficzna jest używana jedynie do działania aplikacji, reszta funkcji nadal działa na energooszczędnym GPU
Dodano nowe funkcje, naprawiono sporo błędów.
Wiadomo coś o ewentualnej naprawie problemów z renderowaniem wielordzeniowym w Source?
Niestety, ale nic nie wiemy. Nie mamy nawet jak sprawdzić tego :)
[…] osoby chcące wykorzystać nVidia Optimus muszą skonfigurować Bumblebee 3.1, które de facto całkiem nieźle się sprawuje pod Linuksem, jednakże nie jest to technologia […]