Carmageddon Reincarnation – będzie klient na Linuksa?

20
1376
Carmageddon Reincarnation
Carmageddon Reincarnation

Dawno, dawno temu powstała gra Carmageddon, pierwsza z serii brutalnych wyścigów samochodowych oraz innych pojazdów mechanicznych wyprodukowanych przez Stainless Games i wydanych przez Interplay oraz SCi. W Carmageddonie gracz, prowadząc swój pojazd, rywalizuje przeważnie z kilkoma innymi zawodnikami w terenie zabudowanym. Gracz ma limitowaną ilość czasu, aby ukończyć określoną liczbę okrążeń, dodatkowy czas można uzyskać poprzez zbieranie bonusów, niszczenie samochodów przeciwników bądź rozjeżdżanie przechodniów.

Warto dodać, iż gra opierała się o autorski silnik BRender, pierwszym na swoje czasy, który obsługiwał fizykę zniszczeń, znaną nam z obecnych tytułów. W czasie całej gry dało się odczuć realistycznie wyglądające otoczenie.

Teraz twórcy postanowili wystartować w programie Kickstarter, który to pozwala na dotację od społeczności na stworzenie nowej gry. Domyślnie twórcy potrzebują 400 tysięcy dolarów, jednakże jeżeli kwota przekroczy 600 000 dolarów, obiecują że wydadzą natywnego klienta dla Linuksa i Mac OS X.

Dodatkowo przygotowano specjalne bonusy dla różnych kwot dotacji. Osoba, która odda 100 dolarów otrzyma plakat lub karty do gry, 4 elektroniczne kopie do rozdania oraz wcześniejsze wydania gry. Dla 150 dolarów przewidziana jest koszulka lub 4 naklejki, 4 elektroniczne kopie do rozdania oraz wcześniejsze wydania gry. Od 1000 dolarów będzie można natomiast umieścić własną postać w grze i ginąć, ile się chce.

ŹRÓDŁOCarmageddon Reincarnation
Poprzedni artykułWine Mono 0.0.4
Następny artykułFull Circle Magazine – numer 61
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

20 KOMENTARZE

  1. Świetna wiadomość, myślę, że zbiorą te 600 tys dolców i zrobią port dla Linuksa. Swoją drogą dużo sobie życzą za natke dla pingwina.

  2. Idiotyczna gra dla głupiej młodzieży. Gra, która uczy przemocy i tolerancji dla łamania Praw Człowieka. Gra, która produkuje niewrażliwych i tępych mężczyzn (i być może takie same kobiety, choć to chłopcy mają ciągotki do takich kretyńskich rozrywek).

    • Za to szambo w TV typu "Trudne Sprawy", debilne programy na MTV i psychodeliczne bajki dla dzieci są OK? Gdyby ukształtowanie psychiki dziecka zależało od jednego czynnika, to życie byłoby zbyt łatwe. Jak ktoś ma zrąbaną psychikę, to i w książce znajdzie inspiracje dla swoich czynów.

  3. Przynajmniej w końcu coś zaczęło się dziać w tematyce gier na Linuksa. Coraz więcej firm i nawet tych komercyjnych dostrzegło wysoki potencjał w wolnych systemach. Szczególnie że coraz więcej ludzi przechodzi na Linuksa. Więc mamy kolejny powód do zadowolenia. :)

    • Hmmm… A z tym to ja się nie zgodzę. Bo w większości przypadków, problemy z egzotycznym starszym (i nie tylko) sprzętem są pod najnowszymi Windowsami. Pod Linuksem jakoś nie zdarzyło mi się mieć sprzętu którego bym nie uruchomił, a trochę tego testowałem…. Ale może ja mam szczęście ;)

  4. Ja jestem ciekaw czy TAKEDOWN ukaże się na Linuksa.
    Bo ma wyjść na żądanie Choć nie wiem czym to żądanie jest uwarunkowane..
    A co do Carmageddon to chętnie bym nabył ale muszę mieć zagwarantowane że port na Linuksa będzie. Bo wystarczy mi niepewność co do TAKEDOWN. Dobrze że Wasteland 2 będzie w 100% i to na silniku unity.

    • Jak by nie patrzeć premiera gry miała miejsce 17 lat temu. Czyli za czasów "pokolenia Voodoo":) Sam z tego roku pamiętam tylko radiową reklamę Quake II ("Wszystko w co do tej pory grałeś, wszystko co do tej pory widziałeś, było niczym.") i Magazyn MO (polecam poszukać na Youtube) . Brutalne gry cenzurowali rysunkiem maczugi stylizowanym na kaktusa. No i Rubik jeszcze nie klaskał.

    • tez pamietam ta reklame, chcialbym ja znowu uslyszec jak wtedy gdy mialem magiczne 17 latek :PP

    • Stare dobre czasy jak to mawiacie. Ja właśnie ściągam tę grę by poczuć Wasz klimat :D

  5. Piekło zamarza. Wygląda na to, że będzie trzeba kupić nowego kompa na gry linuksowe :D

    Szczególnie liczę na tego Starlight Inception. Jeśli dobrze zrozumiałem, to nie będzie, to żaden space-sim tylko odprawa->hangar->misja->powrót i czegoś takiego mi brakowało. Do dzisiaj pamiętam te godziny spędzone na WIng Commander, Rogue Squadron albo Starmageddon 2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj