Emmanuele Bassito ogłosił wydanie Clutter 1.12, biblioteki graficznej napisanej w języku programowania C, która służy, do renderowania szybkich animacji w interfejsie użytkownika. Clutter używa OpenGL lub OpenGL ES dla urządzeń mobilnych, dzięki czemu wyświetlane za jego pomocą animacje, są bardzo dobrej jakości. Biblioteka ta manipuluje obiektami w przestrzeni 3D a następnie efekt tych operacji wyświetla na tzw. scenie 2D. Clutter obsługuje również biblioteki: GLX, EGL, WGL, SDL, Cocoa. Biblioteka używa systemu obiektowego GObject.
Zmiany, jakie zaszły:
- Dodano ClutterScrollActor
- Dodano ClutterTransitionGroup i ClutterKeyframeTransition
- Dodano nowe przejścia API do ClutterActor
- Dodano rozpoznawanie gestykulacji multitouch
- Udoskonalono interfejs zarządzania
- Zamiany:
- ClutterCairoTexture zastąpione przez ClutterCanvas
- ClutterTexture zastąpione przez ClutterImage
- ClutterMedia zastąpione przez clutter-gst API
- ClutterAnimation, ClutterAnimator, ClutterState zastąpione przez ukryte i jawne actor animation API
- API animacji ClutterLayoutManager zastąpione przez domyślny przydział ukrytego, animowanego ClutterActor:allocation
- Sygnały
pick
ipaint
w ClutterActor zostały porzucone
"ogłosiła". A czy to czasami facet nie jest? ;> Zobaczcie u wujka gugla ;P
Zmyliło mnie to imię, bo w jednym języku jest to typowo imię kobiece.
[…] Clutter 1.12 […]
[…] są od teraz biblioteki GTK+ 3.x do interfejsu graficznego, GStreamer 1.x do kodowania oraz Clutter dla linii […]