EPSITEC i społeczność PPC (Polski Portal Colobota) ogłosili przejście projektu Colobot w fazę Alpha. Sama gra jest edukacyjną strategią czasu rzeczywistego z elementami programowania, a zadaniem gracza jest programowanie i sterowanie wyprodukowanymi robotami. W tym celu należy używać wbudowanego w grę języka CBOT, który składniowo przypomina C++ oraz Javę. Język programowania w grze pozwala między innymi na używanie instrukcji warunkowych typu if
i else
, a także poleceń sterujących return()
i break()
.
Przeportowano silnik gry na OpenGL, dzięki czemu gra działa stabilnie zarówno na systemach Windows, jak i Linux. Nadal jednak potrzebne jest sporo pracy, m.in. przy teksturach w wysokiej rozdzielczości. Dużym plusem są dodane nowe funkcje w języku CBOT i plikach Scene.
Planowane jest dodanie nowych funkcji i trybów rozgrywki, w tym nowego menu, nowego trybu rozgrywki zwanego Retrospekcją, nowych robotów, zwiększenia możliwości gracza w Swobodnej grze oraz kolejnych funkcji w języku CBOT i plikach Scene.
Zadania z Ceebota też przeniosą? Sam Colobot był bardzo łatwy, ale Ceebot… Zawsze mi robocik na minę wpadał :)