Dead Island dostępna dla Linuksa przez wrapper eON firmy Virtual Programming

22
2174
Dead Island
Dead Island

Wieść o tym, że gra Dead Island autorstwa Techlandu wyjdzie na Linuksa, była wielu graczom dobrze znana. Kilka dni temu na stronie sklepu Steam pojawiła się ikonka Linuksa, co miałoby sugerować iż gra już działa i można szaleć na naszych pingwinkowych maszynach, mordując umarlaki. Jednakże gracze donosili, że nowa aktualizacja uruchamiająca grę o wielkości 2.5 GB zaczęła ściągać się około godziny 7:00 nad ranem 25 października.

Gra została przeniesiona przez nieznaną firmę, a nie jak wcześnie przypuszczano przez wrapper eON firmy Virtual Programming i spodziewać się można było kosmicznych wymagań i słabej porażającej optymalizacji oraz innych przykrych problemów po doświadczeniach z eON i Wiedźmin 2: Zabójca Królów… Jednak myliłem się… myliłem się jak nigdy, mimo że gra faktycznie ma spore wymagania, optymalizacja jest niesamowicie dobra. Jedyne co może bardzo irytować to długie ładowanie się miejscówek (możliwe że jest to spowodowane niespełnieniem minimalnych wymagań dot. grafiki [Nvidia GTS 250 DK 1G]), a mimo to sama gra chodzi już niesamowicie płynnie. Dla nie przyzwyczajonych graczy za szybko chodząca myszka w grze, a wolniejsza w menu kontekstowym gry. Czy brak wieloplatformowości dla naszych stanów gry, przez co nie możemy kontynuować przygody w świecie Martwej Wyspy na Windowsie lub Linuksie, może być zasmucające. Mnie brakuje jeszcze tylko pełnego dubbingu do gry – ostatnio polscy twórcy kwapią się do robienia polskich rozmów w swoich produkcjach.

Wymagania sprzętowe:

Minimalne Zalecane
System: Ubuntu 12.04 Ubuntu 14.04
Procesor: Dwurdzeniowy AMD/Intel @ 2.8Ghz lub lepszy Intel Core i7 @ 3.5 GHz
Pamięć: 1 GB RAM 8 GB RAM
Grafika: Nvidia GT 430 1GB VRAM/ AMD Radeon HD 5570 1GB lub lepsza Nvidia GTX 660 2GB VRAM lub lepsza

Zintegrowane układy graficzne firmy Intel są w tym momencie niewspierane.

W Dead Island w wersji Linuksowej gra się wybornie. Tryskająca krew umarlaków których mordujemy na tysiące najdziwniejszych sposobów. Każdy z nich pragnie naszej rychłej śmierci, czy pożywienia się nami. Wokół nas panuje istne szaleństwo mordowania od samego rozpoczęcia rozgrywki. Chęć przeżycia i jak najszybsze wydostanie się z wyspy tylko nam pomaga przetrwać ten cały amok oraz przepycha nas przez cała falę zadań pobocznych i fabularnych. Każda nowa misja potrafi nas mile zaskoczyć, niejednokrotnie dając obłudne myśli, że już tam byliśmy i wiemy co tam jest i z czym mamy do czynienia.

Poprzedni artykułSeason of KDE 2014 – przyjmowanie zgłoszeń
Następny artykułKen Vermette opowiada o koncepcjach dla KDE

22 KOMENTARZE

  1. Porty Linuxowe przez wrappery są do przełknięcia, ale pod warunkiem że są odpowiednio przetestowane i dobrze zrobione. Dla starszych gier w szczególności, przecież nikt nie będzie wymagał portowania silnika sprzed 10 lat itp. Niemniej premiera Wiedźmina 2 to była koszmarna porażka. Obecnie grać się da całkiem nieźle (na moim HD7770 średnie detale dźwiga całkiem płynnie), ale gra się crashuje jak głupia. W tym wypadku mogliby zrobić natywny port, bo gra jest świeża, lub nawet lepiej – od samego początku developmentu pisać tak żeby było cross platform, wtedy wypuszczenie binarek na różne systemy to żaden problem, ale tego jeszcze się developerzy muszą nauczyć :-P.

  2. Ostatecznie okazało się, że Virtual Programming nie portował tej gry dla Linuksa. Oni robili jedynie port w technologii eON dla Maca. Dla Linuksa nie robili. Za jego port są odpowiedzialne chyba trzy osoby (ślady w logach gry) jedna osoba z Techland i dwie inne. Gra jest natywna, a więc nie wykorzystuje wrappera eON (wreszcie dostaliśmy coś lepszej jakości niż na Macu) :D

  3. Gra się potwornie długo ładuje mimo że spełniam wymagania :P Wydajność nie jest tak tragiczna, ale nadal bardzo słaba. Na oknach grałem spokojnie na wysokich ustawieniach, a na linuxie to ledwo co na minimalnych. Dla mnie obecny port jest nie grywalny.

    • Ja zawsze daję w ustawieniach na optymalne (średnio-wysokie), wąznym problemem na Linux to rozdzielczość.
      Mi gra chodzi wybornie na 1280×1024, testowałem podobną maszynę jak moja o podobnej konfiguracji i na 1980×1080 już się cieło jak cholera…

    • eON zwykle bardzo ładnie widać w plikach binarnych jak się je podejrzy jakimś hex edytorem. Tutaj albo nie był użyty, albo zrobili niezłą obfuskację.

      W sumie, jeśli VP zaprzecza, to o czym my w ogóle rozmawiamy?

  4. Szkoda, że brak gier wyścigowych na Linuksa. Zapowiadano Project Cars, ale nie wiadomo czy wyjdzie równolegle z wersją na Win. Codemasters obiecał, że wyda swoje gry, ale póki co jest cisza :(

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj