Niezależne studio gier 5 Bits Games, po udanej kampanii finansowania projektu przez fanów, rozpoczęło pracę nad grą Deadlock. Pomysł na nią pojawił się podczas wyzwania 7 Days FPS, którego zadaniem było stworzenie w ciągu tygodnia ciekawej strzelaniny.
Deadlock posiada elementy platformówki oraz puzzli. Naszym zadaniem jest wspięcie na wysoką wieżę w dziwnym, abstrakcyjnym świecie zniszczonym przez nieznany kataklizm. Podczas naszej drogi na górę będziemy rozwiązywać zagadki logiczne, przy pomocy Switch Gun, a także walczyć z robotami.
Gra została stworzona przy użyciu silnika Unity3D i będzie posiadała wersję dla Linuksa. Aktualnie możemy w nią zagrać poprzez przeglądarkę lub pobrać klienta na komputer.
Gra jest fajna – pogrywam od jakoś dwóch tygodni. Skrzyżowanie Portal z Grappling Hook (ma natywną – polecam). Silnik Unity sprawia, że wymagania rosną nieco w górę, ale na moim lapku z Intel HD 3000 działa na średnich detalach. Niemniej nigdzie nie znalazłem (chyba) jeszcze informacji – ile to będzie kosztować?
Mam taką samą kartę i mi strasznie tnie. Jaką masz wersję sterowników?
Prawdę mówiąc – nie wiem :) Aktualnie piszę z maszyny roboczej, więc nie mam nawet jak sprawdzić :) Wiem tylko, że jestem na bieżąco z aktualizacjami na mojej Fedorze 17 :-) Na najwyższych detalach nieco przycina, na detalach Good czuć mniejszą liczbę FPS co już mi wadzi, a na Simple jest już OK. Wiem, że na Fedorze 16 była jeszcze starsza wersja Mesy i Amnesia też klatkowała, kiedy w Fedorze 17 była już wersja nowsza i wszystko nagle zaczęło działać jak złoto. Nie wiem jakiego distra używasz, więc spekuluję.
PS: A jeśli używasz Ubuntu z Unity to się nie dziwię – Unity jest zrobione po prostu źle i wiele gier na nim przycina kiedy pyk, zmiana na inne środowisko i nagle wszystko działa.
Wygląda całkiem przyzwoicie.
U mnie na GF 6600GT z ostatnimi sterami nawet na ustawieniu Fastest nie daje rady z renderowaniem :P Trzeba mieć naprawdę mocniejszy sprzęt do tej gierki :)
To jest właśnie wada silnika Unity – ssie po wymaganiach, ale i tak fajnie że go przeportowali.
U mnie na HD3000 (z i5-2410M) w zestawie z Mesa-8.0.4/xf86-video-intel-2.20.17/linux-3.7.2 automatycznie wybrało się ustawienie "Beautiful". Całkiem ładnie to wygląda ;)
GTX 560 i Mac OS X 10.8.2 ustawienia maksymalne. Śmiga, ale jakoś tak "gumowo". Ogółem fajna gierka.