Prawdziwa wrzawa nastąpiła w środowisku Wolnego i Otwartego Oprogramowania. Podczas dzisiejszej konferencji dyrektor generalny firmy Microsoft – Satya Nadella, ogłosił że po udanym uwolnieniu kodu źródłowego .NET Core Runtime przyszedł czas na wydanie bibliotek DirectX 12 na licencji X11.
Decyzja jest bardzo zaskakująca, podobnie jak to miało miejsce w przypadku .NET. Satya Nadella stwierdza, że duże wrażenie na nim zrobiło nowe API Vulkan od organizacji Khronos Group oraz zapowiedź uwolnienia całej specyfikacji Mantle przez AMD.
DirectX 12 będzie miał swoją premierę niebawem, a jego rozpowszechnienie wśród deweloperów jest aktualnie priorytetem dla firmy, co pozwoli firmie Microsoft na zdobycie popularności na nowych platformach sprzętowych i systemach operacyjnych.
AKTUALIZACJA: Jak kilka osób trafnie zauważyło, powyższy news jest tylko żartem primaaprilisowym i nie powinien być traktowany na poważnie.
Nie śmieszne.
Już po tytule widać było, że to żart prima aprilisowy :)
Czy ja wiem czy to takie absurdalne? Jeżeli rynek gier pójdzie za ciosem Steam, to za jakiś czas trzeba będzie się przyłączyć do konkurencji jeśli nie da się jej pokonać. Tak jak z Java vs .Net i otwarciem tego drugiego.
No dobra, to bez sensu.
+1
Też mi wizjonerstwo. Ja twierdzę, że w przeciągu roku core Windows będzie otwarte.
Nie zesraj sie tym swoim wizjonerstwem.
Przeszedłeś już tutorial Qt5?
Dawno temu. Na hardzie.
Znów jakiś śmieć się podszywa. OSWorld bawi się CSSami, a system komentarzy ma wyjęty z dupy. Ehh, ręce opadają.
Zamknięte oprogramowanie zawsze będzie istnieć.
Otwarte będzie istnieć zawszej
+1
Tak, ale nie w kluczowych i masowych aplikacjach, szczególnie używanych do pracy i z reużywalnym kodem. System, pakiet biurowy, obróbka grafiki, mediów, wszelkiego rodzaju narzędzia nieprzeznaczone dla wąskiej grupy odbiorców, itp. – to absolutnie nie materiał na zamknięty soft.
Microsoft już windows za darmo rozdaje (na lowendy) lub prawie za darmo na resztę sprzętu, byle by tylko jeszcze chwilę pociągnąć. Ale to już się kończy.
Zamknięte mogą być np. gry, gdzie 90% zawartości to grafika, dźwięk i fabuła. A silnik 3D i tak będzie otwarty, co już się dzieje.