John Carmack poinformował o finalnym otwarciu źródeł gry Doom 3. Wcześniej pisaliśmy o drobnych problemach z patentami, które trzeba było rozwiązać. Udostępniony kod nie zawiera żadnych danych, takich jak grafiki, muzyka, czy fabuła, które wciąż są dostępne na licencji EULA. Jednakże dzięki uwolnieniu źródeł praktycznie każda osoba, która zna się na programowaniu może bez najmniejszych przeszkód stworzyć swoją własną grę, opartą o silnik id Tech 4.
[…] id Software ogłosiło udostępnienie kodu źródłowego silnika gry Doom 3 BFG Edition na licencji GPL. Doom 3: BFG Edition to ponowne wydanie gry, jednakże z poprawioną grafiką lepszym dźwiękiem, punktami zapisu w grze, wsparciem dla wyświetlaczy 3D i wieloma innymi funkcjami. Oryginalna wersja Doom 3 została wydana w 2004 roku i bazuje na silniku id Tech 4. […]
[…] id Software ogłosiło udostępnienie kodu źródłowego silnika gry Doom 3 BFG Edition na licencji GPL. Doom 3: BFG Edition to ponowne wydanie gry, jednakże z poprawioną grafiką lepszym dźwiękiem, punktami zapisu w grze, wsparciem dla wyświetlaczy 3D i wieloma innymi funkcjami. Oryginalna wersja Doom 3 została wydana w 2004 roku i bazuje na silniku id Tech 4. […]
[…] John Carmack, współzałożyciel studia Id Software i jego główny programista stwierdził, że WINE jest lepszą opcją do przenoszenia gier, niż naciski na tworzenie natywnych portów dla Linuksa. John Carmack jest znaną osobą w branży gier komputerowych i z pewnością znaną dla dużej liczby osób związanych z Linuksem głównie za sprawą okazywania systemom GNU/Linux większej przychylności niż czynili to niegdyś pozostali twórcy gier. Swego czasu studio Id Software udostępniło dla użytkowników dystrybucji Linux takie produkcje jak: Doom 3, Enemy Territory: Quake Wars, czy też źródła silników Id Tech. […]