Od dłuższego czasu po internecie krążyły słuchy o nowym silniku Source 2. Pierwsze jego wersje zostały zaprezentowane na testowych wersjach DOTA 2, gdzie po odpowiedniej modyfikacji plików gry, można było samem sprawdzić jak wszystko działa. Kilka dni temu Valve wypuściło oficjalną wersję DOTA 2 Reborn Beta, na nowym silniku i z całkowicie przeprojektowanym interfejsem gry. Aby móc samodzielnie spróbować, należy wejść na zakładkę gry DOTA 2 i miejscu produktu zaznaczyć dodatek DOTA 2 – Reborn Beta. Oczywiście w tym wypadku całość waży jedynie 7.1 GB, także trzeba odczekać pewną ilość czasu, w zależności od naszego łącza internetowego.
Po pobraniu, włączamy i odczekujemy. Już na samym początku zauważyliśmy o wiele przyjemniejszy interfejs, który jest wygodny i intuicyjny. Przegląd bohaterów został bardzo poprawiony, w tym dodano sortowanie po rolach postaci.
Po zaznaczeniu konkretnego bohatera, możemy przejść do informacji o nim, w tym: wyboru stroju, opisie umiejętności, dodatkowych form postaci czy przetestowanie, jak się gra.
Ekran oglądania rozgrywek i samouczka zostały również odświeżone i prezentują się następująco:
To, co jednak najbardziej ucieszy, to opcja własnych rozgrywek, jak było to w oryginalnym Wacraft III :-)
Valve zaznacza, że Source 2 jest projektowany z myślą o grze DOTA 2 oraz licznych modyfikacjach, jakie mają się pojawiać w jej obrębie.
Naprawili tam już tego buga, który zmienia rozmiar renderowania na 99% po każdym uruchomieniu co powoduje że grafika wygląda paskudnie rozmazana?
Chyba poprawili, ale sama gra niegrywalna.
Dlatego ja gram wyłącznie na Windows :-) Na Linuksie jest tyle bugów z DOTA 2, co nie miara :)
No dobra, po zostawieniu okienka (z obramowaniem, które samemu wyłączam) jest dobrze. Na Linuksie nie widzę żadnego błędu w DOTA2 ani CS:GO, a przynajmniej z żadnym (poza wspomnianym 99% rozdzielczości renderowania) się nie spotkałem. W tej chwili psuje się zmiana rozdzielczości.