Bruno Dilly, deweloper w firmie ProFUSION Embedded Systems, ogłosił dodanie specjalnej biblioteki EPhisics menedżera okien Enlightenment. Biblioteka ta ma obsługiwać efekty fizyczne, znane nam z różnych gier, czy symulatorów w środowisku graficznym, nie obciążając jednocześnie zbytnio samej maszyny. Dzięki temu biblioteki EFL wzbogacą się o kolejne ciekawe funkcje.
EPhisics opiera się o znany projekt Bullet Physics Engine, który jest wykorzystywany w grach, filmach i benchmarkach (filmy Cars 2 i Jak wytrenować smoka 3D, Futuremark 3DMark 11, czy gry Hydro Thunder Hurricane i Riptide GP). Najszybszego wdrożenia możemy się spodziewać wraz z systemem Tizen, którego interfejs graficzny jest oparty o EFL.
Z tego co mówią twórcy systemem Tizen – jest oparty na HTML5 nie na E FL.
Wystarczyło doczytać bardziej:
Będą dostępne dwie wersje systemu, aby można było stwierdzić, w której łatwiej jest tworzyć aplikacje i rozwijać go.
Wystarczyło lepiej znać lub stosować angielski: WOULD oznacza plany lub życzenia, a ja napisałem że tu i teraz (Tizen 1) to jest HTML5 i tylko HTML5.
System oparty jest na Enlightenment jako menadżerze okien. Jednak większość aplikacji ma być pisana w HTML5 i JavaScript. SDK będzie właśnie wspierać takie aplikacje. Nie wiadomo tylko w jaki sposób będzie można pisać natywne aplikacje w C z Enlightenment.
Menadżer okien może być i ratpoison – a my nie zobaczymy różnicy albowiem na komórkach wszystko jest full-screen. Nie zmienia się rozmiaru okien, nie minimalizuje, etc.
Podsumowuję – news wg mnie jest o Englightenment na desktopie, a ma się tak do Tizena jak i do Androida – nijak.
[…] Warto nadmienić, że efekty pulpitu prócz cieni, animacji i przejść, posiadają również bibliotekę EPhisics, która obsługuje efekty […]
[…] menedżer okien 3D, podstawowe aplikacje pulpitu, system do zarządzania wirtualnymi pulpitami oraz bibliotekę EPhisics, która obsługuje efekty fizyczne. Pracę nad nią trwały ponad 12 lat. Na tych samych […]