eos – otwartoźródłowy projekt, którego zadaniem jest ponowna implementacja silnika gry BioWare i zrobienie go przenośnym. Na początek autor zaczął pracę nad silnikiem Aurora od gry Neverwinter Nights. Aktualnie autor posiada framework „Engine”, globalny podsystem konfiguracji, konsolę debugowania z możliwością wpisywania komend, działające klasy do obsługi formatu plików BioWare, w tym obrazków, archiwów, formaty GFF. Prócz tego menedżer zasobów, podstawowy menedżer klas dla grafiki 3D i dźwięku, działające filmy w grze (dekoder oparty o projekt FFmpeg), demuxer XMV.
Brakuje nadal podsystemu animacji, pozycjonowanego dźwięku 3D i WMV p-frames.
Specjalnie dla gry Neverwitner Nights autor przygotował działające częściowo menu, ładowanie modułów i lokacji, wsparcie poruszania się, interaktywne drzwi i wykonywanie skryptów. Nadal brakuje oświetlenia, większości skryptów, uruchamiania skryptów, chodzenia, walki, inwentarza i dziennika.
Trwają również prace nad Knights of the Old Republic I i II, Jack Empire, Neverwinter Nights 2, The Witcher, Dragon Age: Origins, Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood, i Dragon Age 2.
Szczerze, ten ostatni film z SW KOTOR to troszkę kiepskawo wygląda w porównaniu do oryginału :)
Ja czekam na stabilną wersję silnika GEM :)
O, Taris przed "przebudową" i NPC trochę nieruchawi. :p
Jack Empire? Czy może chodzi o Jade Empire?